Salomon Kapadokya Ultra Trail, Kapadokya'da spor turizmini güçlendiriyor
EHÇET ALKAN - Nevşehir
Etkinliğin geçmişi ve katılım
2014'te Argeus Travel & Events Kurucu Ortağı Aydın Ayhan Güney tarafından başlatılan ve son 10 yıldır Salomon isim sponsorluğunda düzenlenen Salomon Kapadokya Ultra Trail, Kapadokya'nın uluslararası tanıtımına spor turizmi vasıtasıyla katkı sağlıyor. İlk yıl 167 sporcunun katıldığı organizasyon, yıllar içinde büyüyerek yerli ve yabancı sporcuları ağırladı.
Etkinlik kapsamında bugüne kadar toplam 18 bin 172 sporcu ve onların yakınları ile teknik ekipten oluşan binlerce kişi Kapadokya'da ağırlanırken, organizasyonun 12'ncisi 17-19 Ekim tarihlerinde yapılacak ve 79 ülkeden 2 bin 408 sporcu peribacaları arasında koşacak.
Yıllara göre katılım sayıları: 2014: 167, 2015: 758, 2016: 1.066, 2017: 1.662, 2018: 2.218, 2019: 2.652, 2021: 2.540, 2022: 2.224, 2023: 2.434, 2024: 2.450. (2020'de ise Kovid-19 tedbirleri nedeniyle bir sporcu rekor denemesi gerçekleştirildi.)
Organizatörün değerlendirmesi
Aydın Ayhan Güney, Kapadokya'nın tarihî, kültürel ve doğal değerlerinin yanı sıra spor turizmiyle de ön plana çıktığını belirterek, etkinliğin bölge tanıtımına katkı sağlamasından memnuniyet duyduklarını aktardı. Güney, organizasyonun 2023'te Alman açık hava sporları yayın platformu HD Sport tarafından dünyanın en iyi 25 parkur yarışı arasında gösterildiğini hatırlattı ve "Bütün gücümüzü bu organizasyona sarf ettik. Bizim için önemliydi. Buradaki uzun vadeli amacımız kendi kaynaklarımızla, insanımızla uluslararası bir marka yaratmaktı. Bugün baktığımızda bunu başarmışız." ifadelerini kullandı.
Güney, yerel halk ile kurum ve kuruluşların desteğinin etkinliğin marka değerini artırdığını, organizasyon sayesinde bölgeye gelen ziyaretçi sayısının önemli boyutlara ulaştığını söyledi. "20 binin üzerinde sporcu ağırladık. Bunların yakınları, diğer çalışanlarıyla 50 bin kişi Kapadokya'ya sadece bu organizasyonu görmek için seyahat etmiş." değerlendirmesini yaptı.
Ekonomik etki ve tanıtım
Organizasyonun bölge ekonomisine doğrudan katkı sağladığını vurgulayan Güney, sonbahar döneminde turizm tesislerine hareketlilik getirdiğini belirtti. Geçen yıl organizasyonun bölgeye sağladığı katkıyı yaklaşık 150 milyon lira olarak hesapladıklarını, bu yıl için ise 200 milyon lira'ya yaklaşacağını öngördüklerini ifade etti. Güney, etkinliğin ekonomik faydasının kısa sürede yoğun olduğunu; berberinden manavına, bakkalından eczacısına kadar geniş bir kesimin doğrudan yararlandığını söyledi.
Tanıtım değerine de dikkat çeken Güney, bu yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Geliştirme Ajansı projesine dahil edildiklerini ve Eurosports'un 52 dakika sürecek bir yayınla Kapadokya'daki yarışı ekranlara taşıyacağını belirtti. Sosyal medya ve diğer mecralardaki paylaşımların milyonlarca kişiye ulaştığını, bunun reklam değerinin ölçülmesinin güç ancak yüksek olduğunu ekledi.
Nevşehir'de 2014 yılından itibaren düzenlenen Salomon Kapadokya Ultra Trail, bölgenin uluslararası tanıtımına spor turizmiyle katkı sağlıyor. Kapadokya'nın spor turizminde de bilinirliğinin artırılması hedefiyle 2014 yılında Argeus Travel & Events Kurucu Ortağı Aydın Ayhan Güney'in girişimleriyle başlatılan, son 10 yıldır da Salomon'un isim sponsorluğunda gerçekleştirilen Kapadokya Ultra Trail yarışları, yerli ve yabancı sporcuların katılımıyla yapılıyor. Güney, AA muhabirine açıklamada bulundu.