Reklam Kurulu'ndan Tüketiciyi Koruyan Karar
Reklam Kurulu, tüketicileri yanıltan reklamlar için toplamda 30,2 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verdi. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 14 Şubat tarihli toplantıda 205 dosyadan 183'ünün mevzuata aykırı bulunduğu belirtildi. Buna ek olarak, bir dosya hakkında da tedbiren durdurma kararı alındığı bilgisi verildi.
Açıklamada, durdurma cezasının yanı sıra, söz konusu 183 dosyadan 37'sinde tüketici mağduriyetinin önlenmesi için erişim engeli uygulanmasına karar verildiği kaydedildi.
Manipüle Edilen Tüketici Yorumları Üzerine İnceleme
Toplantıda, tüketicilerin ekonomik menfaatlerini etkileyen reklam uygulamaları ile ilgili konuların ele alındığı ifade edildi. Özellikle internet üzerinde tüketici yorumlarının, satın alma kararlarını etkileyen en önemli kriterlerden biri olduğu vurgulandı.
Reklam Kurulu, internet sitelerindeki yorum ve derecelendirme uygulamalarının manipüle edilmesine karşı, bu yorumların yalnızca o mal veya hizmeti satın alan tüketiciler tarafından yapılması gerektiğini vurguladı. Bu amaçla, doğrulama yükümlülüğü getirildiği kaydedildi.
Karanlık Ticari Tasarımlar Denetleniyor
Açıklamada, çevrim içi kullanıcı ara yüzlerinde bulunan karanlık ticari tasarımların da denetlendiği ifade edildi. Bu tasarımlar, tüketicilerin rasyonel karar almasını engelleyerek yanıltıcı sonuçlar doğurabiliyor.
Kurulun bu ayki toplantısında, abonelik hizmetleri kapsamında tüketicileri yanıltan firmalara da aynı şekilde durdurma cezası ve idari para cezasının uygulanmasına karar verildiği belirtildi.
Finansal Hizmetlere İlişkin Yanıltıcı Reklamlar
Ayrıca, finansal tüketici işlemlerine dair denetimlerde, bankaların sunduğu finansal hizmet kampanyaları üzerindeki yanıltıcı uygulamalar da gündeme geldi. Tüketicilere özel sunuluyormuş gibi gösterilen kampanyalarda bilgilendirme eksiklikleri tespit edildi ve buna bağlı olarak ceza uygulandığı bilgisi aktarıldı.