Refahiye'de 5 köyü kapsayan içme suyu hattı hizmete açıldı
Erzincan'ın Refahiye ilçesinde, aynı su kaynağından beslenen köylerin içme suyu ihtiyacını karşılayacak hat, 'Kardeşlik Projesi' kapsamında düzenlenen törenle hizmete açıldı. Proje, bölgedeki içme suyu altyapısını güçlendirmeyi ve sürekli su teminini sağlamayı amaçlıyor.
projenin kapsamı
Proje, Ekecik, Çamlımülk, Çukurçimen, Muratçayırı ve Kaçak köylerini kapsıyor. Aynı kaynaktan beslenen köylerin tek bir sistemle birleştirilmesi, özellikle yaz aylarında ortaya çıkabilecek kesintiler ve su sıkıntılarına karşı önlem olarak planlandı. Bu düzenlemeyle köylerdeki içme suyu erişiminin daha dengeli ve güvenli hale gelmesi hedefleniyor.
açılış töreni ve katılımcılar
Açılış törenine AK Parti Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman, Vali Yardımcısı ve İl Genel Sekreteri Mehmet Emre Canpolat, Refahiye Kaymakamı Halil İbrahim Köroğlu, köy muhtarları ve çok sayıda vatandaş katıldı. Bölge halkı yapılan yatırımın karşılanmasından memnuniyet duyduğunu belirtti.
Yatırımın, köylerde yaşam kalitesini artırması ve gelecekte oluşabilecek su ihtiyacının karşılanmasına katkı sağlaması bekleniyor. Proje, kırsal bölgelerde yaşamın güçlendirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında köyler arası dayanışmanın örneklerinden biri olarak değerlendiriliyor.
REFAHİYE’DE 5 KÖYÜN ORTAK İÇME SUYU HATTI AÇILDI