Adana Tüketici Mahkemesi, gerekçesiz iptal edilen otel rezervasyonu için hukuk mücadelesi veren avukat Nazan Akça Subaşı'na 10 bin lira manevi tazminat ödemesine hükmetti.
Nazan Akça Subaşı, Antalyanın Manavgat ilçesinde ailesiyle geçireceği tatil için beş yıldızlı bir otele internet üzerinden yaptığı bir günlük rezervasyonu, 7 bin 800 lira karşılığında satın aldı. 28 Temmuz 2024 tarihinde otele gittiğinde, resepsiyon görevlisi tarafından kendisine kol bilekliği takılmış, ancak otel müdürü C.G. rezervasyonun sistemde onaylanmadığını söyleyerek bekletmişti.
Subaşı, acente yetkililerinin rezervasyonun sorunsuz olduğunu bildirmesi üzerine otel müdürüyle tartıştı. Müdür, beklemeye devam ettiklerinde, "Kalmanıza izin vermiyorum, sözleşmeyi de yırtıyorum" diyerek, sözleşmeyi yırtıp yüzlerine attı. Bunun üzerine Subaşı, Manavgat İlçe Jandarma Komutanlığı'na başvurarak şikayetçi oldu.
Subaşı, yaşanan bu durumun ardından Adana 1. Tüketici Mahkemesi'nde manevi tazminat davası açtı. Mahkeme, oteli haksız buldu ve 10 bin lira manevi tazminat ödemesine karar verdi.
Subaşı, yaşadığı mağduriyetin tatil sürecinde kendisini ve ailesini derinden etkilediğini belirterek, "Yılda bir kere gidip huzur bulmayı umduğumuz tatilimiz tam anlamıyla kâbusa döndü. Dilerim, bu karar diğer haksız uygulamalara karşı bir ders olur," dedi.
Adana'da yaşayan avukat Nazan Akça Subaşı, ailesiyle tatil için internet üzerinden yaptırdığı bir günlük konaklama rezervasyonunu "gerekçe göstermeden" iptal eden otele açtığı manevi tazminat davasını kazandı.