Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Müzik şirketleri TikTok ile Universal arasındaki kavga nedeniyle kampanyalarını Instagram’a kaydırıyor!

TikTok'un Universal ile kavgası, müzik şirketlerinin kampanyalarını Instagram Reels’larına kaydırmasına neden olurken, bazıları diğer sanatçıları tanıtmak için bu durumu bir fırsat olarak görüyor.

Yayın Tarihi: 14.02.2024 18:06
Güncelleme Tarihi: 14.02.2024 18:06

Müzik şirketleri TikTok ile Universal arasındaki kavga nedeniyle kampanyalarını Instagram’a kaydırıyor!

TikTok ve Universal Music Group, (UMG) şarkı lisanslama konusundaki tartışmalarında çıkmaza girdi. Mevcut sözleşmelerinin geçen ay sona ermesinin ardından, Olivia Rodrigo ve Taylor Swift gibi popüler sanatçıların parçaları uygulamadan kaldırıldı ve şubat ayı sonunda UMG'nin yayın kataloğundan daha fazlası kaldırılacağı öğrenildi. TikTok, listeden çıkarılan şarkıları içeren mevcut videoları sessize aldı ve ticari anlaşmazlığa görünürde acil bir çözüm getirmedi.

TikTok, tek global sosyal medya uygulaması değil ve birçok pazarlamacı UMG sanatçıları için influencer pazarlama stratejilerini, hemen Instagram Reels’larına veya YouTube kısa videolarına kaydırdı. Diğerleri ise içerik üreticileri ve sanatçıları TikTok videolarında UMG sanatçılarının şarkılarının resmi olmayan, kullanıcı tarafından yüklenmiş versiyonlarını kullanmaya teşvik ediyor.

Öte yandan, bazı pazarlamacılar TikTok-UMG kavgasının ortasında bir fırsat görüyor. Birkaç pazarlamacı, TikTok içerik üreticilerinden, 1 Şubat'ta aniden sessize alınan mevcut popüler videolara UMG olmayan sanatçıların seslerini değiştirmelerini talep ediyor.

Business Insider, dört müzik pazarlamacısıyla son haftalarda stratejilerini nasıl değiştirdiklerini konuştu.

tiktok

INSTAGRAM REELS’LARI ŞİRKET İÇİN ETKİLİ BİR PAZARLAMA PLATFORMU

Müzik pazarlama firması Round Group'un COO'su Simon Friend, yaptığı açıklamada, "TikTok'ta aktif olan ve artık aktif olamayan pek çok kampanyanın neredeyse anında makaralara geçtiğini gördük" dedi.

Şirketin paylaştığı verilere göre, Instagram Reels’ları şirket için zaten etkili bir pazarlama platformuydu ve son üç ayda yürütülen 10 şarkı pazarlama kampanyasının 7’sinde uygulamadaki videoların TikTok'tan daha fazla izlendiğini gördü.

Diğer pazarlamacılar da benzer şekilde tanıtım çabalarını TikTok'tan UMG şarkılarının makaralarına kaydırdı. Creed Media CEO'su Timothy Collins, sesi TikTok'tan çekildikten sonra kullanıcı tarafından oluşturulan Instagram videolarında artış gören bir parça örneği olarak Benjamin Ingrosso'nun 2024 sürümü "Kite"i işaret etti.

Collins, "Benjamin gibi sanatçılar ve Universal Music Group'a bağlı olanlar gibi plak şirketleri, kısa form dikeyinde hala büyüme ve gelişme gösteren platformlarda deney yapma fırsatına eğiliyorlar" dedi.

UMG’nin uzmanları, yaptıkları açıklamada, UMG sanatçılarının şarkıları olmasa bile TikTok'un şarkı pazarlama oyun kitabının kritik bir parçası olmaya devam ettiğini ifade etti.

Bazıları, uygulamada resmi UMG parçalarının yokluğunda, sözleşme anlaşmazlığı sırasında TikTok'tan hemen çekilmeyen bu şarkıların kullanıcı tarafından yüklenen sürümlerine eğildiklerini aktardı.

Genellikle hızlandırılmış veya yavaşlatılmış olan bu resmi olmayan parçalar TikTok'ta çok popüler ve bazen bir sanatçının resmi versiyonundan daha iyi performans gösteriyor. Müzik pazarlamacılarından bazıları, içerik üreticilerden UMG sanatçılarını tanıtmak için bu resmi olmayan parçaları sessiz videolarla değiştirmelerini istediklerini kaydetti.