Muş’ta öğretmenler devamsız öğrencileri yeniden eğitime kazandırmak için köy köy ziyarete çıkıyor

Muş’taki imam hatip okullarının öğretmenleri, devamsız öğrencileri tespit edip ailelerle ev ziyaretleri yaparak çocukları okula geri kazandırıyor.

Yayın Tarihi: 23.11.2025 15:08
Güncelleme Tarihi: 23.11.2025 15:08

Muş’ta öğretmenler devamsız öğrencileri yeniden eğitime kazandırmak için köy köy ziyarete çıkıyor

Muş’ta öğretmenler köy köy gezerek devamsız öğrencileri okula kazandırıyor

Yaygın İmam Hatip Ortaokulu ile Anadolu İmam Hatip Lisesi öğretmenleri, çeşitli nedenlerle okula gitmeyen öğrencileri yeniden eğitime dâhil etmek amacıyla köy köy ev ziyaretleri gerçekleştiriyor. İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışma kapsamında okul idarecileri ve öğretmenler, zorlu coğrafi koşullara rağmen sahada yoğun mesai harcıyor; öğrencilerle birebir görüşmeler yaparak devamsızlığın sebeplerini yerinde tespit ediyor ve ailelerle çözüm odaklı diyalog kuruyor.

Öğretmenlerin kapı kapı dolaşarak yürüttüğü saha çalışması, sadece yoklama almakla sınırlı değil; aileleri bilgilendirme, öğrencilerin motivasyonunu artırma ve eğitimle bağlantılarını güçlendirme amaçlı adımlar atılıyor. Bu yöntemle onlarca öğrenci yeniden okula kazandırıldı, öğretmenler süreci takip edip öğrencilerin okulla bağını korumaya çalışıyor.

Okul müdürü Bayram Erim: "Ev ziyaretlerini artık bir kültür hâline getirdik"

Yaygın İmam Hatip Ortaokulu ile Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürü Bayram Erim, telefonla iletişimin çoğu zaman sınırlı kaldığını, bu nedenle yüz yüze görüşmelerin daha etkili olduğunu vurguladı. Erim, "Her yıl devamsız öğrencilerimizi tespit ediyor ve öğretmenlerimizle birlikte ev ziyaretlerimizi gerçekleştiriyoruz. Okulun sadece dört duvar arasında var olan bir yer olmadığını düşünüyor; öğretmenlerimizle birlikte ev ev, köy köy gezerek devamsız öğrencilerimizi komisyonumuzla tespit ediyoruz" ifadelerini kullandı. Erim ayrıca, "Ev ziyaretlerini artık bir kültür hâline getirdik ve bu kültürü sürdürmeye kararlıyız" diye ekledi.

İngilizce öğretmeni Betül Nur Akcagöz: "Bizim için kayıp öğrenci yoktur"

Betül Nur Akcagöz, devamsızlık nedeni olarak ekonomik, ailevi veya sosyal etkenlerin öne çıktığını belirtti. Akcagöz, "Sene başından beri devamsız olan öğrencilerimizi tespit ediyoruz. İlk olarak devamsızlığın altında yatan sebepleri araştırıyoruz. Bu nedenler belirlendikten sonra öğrencilerimizin evlerine ziyaretlerde bulunuyoruz" dedi ve ekledi: "Bizim için kayıp öğrenci yoktur; hiçbir öğrenci gözden çıkarılmaz."

Öğretmen Abdulhadi Açış: "Hiçbir öğrenciyi kaybetmeye tahammülümüz yoktur"

Sahada görev yapan öğretmenlerden Abdulhadi Açış, Ağırtı köyünde yürütülen çalışmalardan örnek vererek zorlu şartlara rağmen ziyaretlerin sürdüğünü aktardı. Açış, "Ev ev, köy köy, dağ bayır demeden gezmeye hazırız ve bu mücadelemiz sürekli devam edecektir. Yeter ki öğrencilerimiz eğitimden mahrum kalmasın; hiçbir öğrenciyi kaybetmeye tahammülümüz yoktur" ifadelerini kullandı. Ayrıca kız çocuklarının okutulması konusunda var olan önyargıları yıkmaya yönelik çalışmaların da yürütüldüğü vurgulandı.

Sahadaki bu uygulama, öğretmenliğin sınıfla sınırlı kalmayıp toplumla ve ailelerle doğrudan bağ kurmayı gerektiren bir görev olduğunu gösteriyor. Okul yönetimi ve öğretmenlerin ortak çabasıyla yürütülen ev ziyaretleri, öğrencilerin eğitim süreçlerine yeniden dâhil edilmesi ve sürdürülebilir destek sağlanması hedefini taşıyor.

MUŞ’UN YAYGIN İMAM HATİP ORTAOKULU İLE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ’NDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLER...

MUŞ’UN YAYGIN İMAM HATİP ORTAOKULU İLE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ’NDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLER, ÇEŞİTLİ NEDENLERLE OKULA GİTMEYEN VEYA DEVAMSIZLIK YAPAN ÖĞRENCİLERİ YENİDEN EĞİTİMLE BULUŞTURMAK AMACIYLA KÖY KÖY DOLAŞARAK AİLELERLE GÖRÜŞÜYOR.

MUŞ’UN YAYGIN İMAM HATİP ORTAOKULU İLE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ’NDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLER...

Yazar
EDİTÖR

Fatma Öztürk

Merhaba, ben Fatma Öztürk. 26 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Gündem için yerel yönetimler ve şehir haberlerini takip ediyorum. Benim önceliğim insan hikayeleri ve toplumsal sorunlar. Vatandaşın sesini duyurmayı seviyorum, empati yeteneğimin yüksek olduğunu söylerler.