DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0,01%
BITCOIN
3.863.681,12 -0,25%

Milli Eğitim Bakanı Tekin, 1. Uluslararası Eğitim Kongresi'nde Eğitimde Dinamizm Vurgusu Yaptı

Milli Eğitim Bakanı Tekin, eğitim süreçlerinin dinamik olması gerektiğini vurguladı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin önemine dikkat çekti.

Yayın Tarihi: 03.06.2025 14:15
Güncelleme Tarihi: 03.06.2025 14:20

Milli Eğitim Bakanı Tekin, 1. Uluslararası Eğitim Kongresi'nde Eğitimde Dinamizm Vurgusu Yaptı

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Üzerine Kongre Başladı

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin kuramsal temelleri, uygulama boyutu ve küresel uyumunun ele alınacağı "1. Uluslararası Eğitim Kongresi"nin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Kongre, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ortaöğretim Genel Müdürlüğü ve Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü iş birliğiyle Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu'nda gerçekleştiriliyor.

Dinamik Eğitim Süreçleri

Bakan Tekin, eğitim öğretim süreçlerinin dinamik olmasını istediklerini belirterek, statik bir yapı ile dünya ile rekabet ortamından uzaklaşılacağına inanmadığını ifade etti. Tekin, kongre kapsamında bildirileri değerlendiren Bilim Kurulu'na ve etkinlikte emeği geçenlere teşekkür etti.

Eleştirinin Önemi ve Geri Bildirim Süreçleri

Tekin, siyasetten ve bürokrasiden gelen idarecilerle akademiden gelen idarecilerin değerlendirme süreçlerinde farkına dikkat çekti. “Eleştiriyi bir zenginlik olarak görüyoruz” diyen Tekin, görüş alışverişinin önemine vurgu yaptı. Öğretmenlerle yapılan etkileşimlerin eğitim süreçlerine katkı sağlayacağına inandığını belirtti.

Modelin Geçmişi ve Geleceği

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin 2014 yılında başlatıldığını hatırlatan Tekin, bu projenin günümüzdeki eğitim dönüşüm sürecinin başlangıç noktası olduğunu ifade etti. Bakan Tekin, 2014 yılında yapılan Eğitim Felsefesi Kongresi'nin süreçte önemli bir rol oynadığına değindi.

Bilimsel Değerlendirme ve Veri Paylaşımı

Tekin, eğitim süreçlerinin bilimsel değerlendirmelere tabi tutulması gerektiğini belirterek, MEB'in veri paylaşımı için akademisyenleri desteklemeye hazır olduğunu vurguladı. “Biz size veri paylaşımı konusunda elimizden geldiğince destek olacağız” diyerek, eğitimin daha bilimsel bir platformda tartışılmasının önemine dikkat çekti.

Kongrede Sunulan Bildiriler

MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bir bütüncül eğitim ekosistemi oluşturma hedefi ile hazırlandığını ifade etti. Kongre süresince toplam 752 bildiri sunuldu. 662 bildiri Bilim Kurulu tarafından değerlendirildi.

Panele Davet

Kongre, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin Temelleri ve Küresel Trendler” ile “Eğitimde Yeni Paradigmalar: Yapay Zeka, Dijital Kültür ve Uluslararası Deneyimler” konulu paneller ve bildiri sunumları ile devam etti.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin kuramsal temelleri, uygulama...

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin kuramsal temelleri, uygulama boyutu ve küresel uyumunun çok yönlü ele alınacağı "1. Uluslararası Eğitim Kongresi" başladı. MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü işbirliğiyle düzenlenen kongre, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu'nda gerçekleştirildi. Kongreye Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin (ortada) de katıldı.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin kuramsal temelleri, uygulama...

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin kuramsal temelleri, uygulama boyutu ve küresel uyumunun çok yönlü ele alınacağı "1. Uluslararası Eğitim Kongresi" başladı. MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü işbirliğiyle düzenlenen kongre, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu'nda gerçekleştirildi. Kongreye Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin (ortada) de katıldı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı