Meslek lisesi öğrencilerinden sıfır atık hamlesi

Kozan'da bir meslek lisesi öğrencileri, okulda topladıkları plastik ve kağıt atıkları kendi geliştirdikleri öğütücü makineyle geri dönüştürerek hem çevreye katkı sağlıyor hem mesleki becerilerini geliştiriyor.

Yayın Tarihi: 22.06.2026 10:36
Güncelleme Tarihi: 22.06.2026 11:00

Meslek lisesi öğrencilerinden sıfır atık hamlesi

Meslek lisesi öğrencilerinden sıfır atık hamlesi

Kozan Şehit Ardacan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, okulda biriken plastik ve kağıt atıkları kendi geliştirdikleri öğütücü makine ile geri dönüştürmeye başladı. Proje, hem çevre bilincini güçlendirmeyi hem de öğrencilere sahada uygulanabilir mesleki deneyim kazandırmayı hedefliyor.

Öğütücü makine ile atıkların değerlendirilmesi

Bilgisayar Makine Teknolojisi, Metal Teknolojisi ve Elektrik Elektronik Teknolojisi bölümlerinde eğitim gören öğrenciler, bölümler arası iş birliğiyle makineyi tasarlayıp üretti. Sistemde atıklar önce küçük parçalara ayrılıyor, ardından farklı üretim aşamalarında kullanılabilecek hale getiriliyor. Bu süreç, öğrencilerin teorik bilgileri uygulamaya dönüştürmesine olanak sağlıyor.

Eğitim, iş birliği ve çevre bilinci

Okul Müdürü Bünyamin Akbulut, öğrencilerin farklı bölümlerdeki bilgi ve becerilerini bir araya getirip önemli bir çalışma ortaya koyduğunu belirterek projede emeği geçen öğretmen ve öğrencileri tebrik etti.

Bilgisayar Makine Teknolojisi Öğretmeni Mehmet Akyar, projenin Sıfır Atık Projesi'ne destek amacıyla hazırlandığını ifade ederek: "Öğrencilerimize sanayi ortamında atıkların nasıl geri dönüştürülebileceğini göstermek amacıyla bir öğütücü geliştirdik. Makinenin tüm aşamalarını öğrencilerimizle birlikte yaptık. Kağıt ve plastik malzemeleri geri dönüştürebilecek bir sistem oluşturduk. Asıl amacımız öğrencilerimize sıfır atık farkındalığını kazandırmak" dedi.

Projede görev alan öğrenciler, edinilen deneyimi mesleki gelişim ve iş hayatına hazırlık açısından önemsiyor. Öğrencilerden Enes İpek, çalışmanın kendileri için önemli bir deneyim olduğunu belirterek: "Öğretmenlerimiz sayesinde biz de sıfır atık projesine destek verdik. Okulumuzda farklı alanlarda eğitim alarak geleceğimiz için meslek sahibi oluyoruz. Kağıt ve plastik atıkları dönüştürüyoruz" dedi. Öğrencilerden Berat Çolakoğlu ise "Sınıflardan topladığımız kağıt ve plastik atıkları dönüştürüyoruz. Küresel ısınmanın azaltılmasına bizim de katkımız olmasını istiyoruz" ifadelerini kullandı.

Proje, meslek lisesi öğrencilerinin teknik becerilerini pekiştirirken aynı zamanda okul ölçeğinde sürdürülebilir atık yönetimi uygulamalarına örnek teşkil ediyor.

ADANA’NIN KOZAN İLÇESİNDE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ, OKULDA TOPLADIKLARI PLASTİK VE KAĞIT ATIKLARI...

ADANA’NIN KOZAN İLÇESİNDE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ, OKULDA TOPLADIKLARI PLASTİK VE KAĞIT ATIKLARI KENDİ GELİŞTİRDİKLERİ ÖĞÜTÜCÜ MAKİNEYLE GERİ DÖNÜŞTÜREREK HEM ÇEVREYE KATKI SAĞLIYOR HEM DE MESLEKİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRİYOR.

ADANA’NIN KOZAN İLÇESİNDE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ, OKULDA TOPLADIKLARI PLASTİK VE KAĞIT ATIKLARI...

Yazar
EDİTÖR

Elif Çelik

Selam! Ben Elif Çelik, 22 yaşındayım ve Bursa'dan bağlanıyorum. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin en genciyim, yeni mezun oldum. Enerjim süper! Sosyal medya trendleri, sokak röportajları ve gençliğin nabzını tutan konular bende. Bu işe bayılıyorum!