DOLAR
42,55 0%
EURO
49,55 0%
ALTIN
5.749,66 0%
BITCOIN
3.825.774,61 0%

Mersin Limanı, megamax konteyner gemisi MSC IRINA’yı East Med Hub 2’de ağırladı

Mersin Uluslararası Limanı, megamax sınıfı MSC IRINA’yı East Med Hub 2 terminalinde kabul etti; terminalin ilk aşaması tamamlandı, tam kapasite 2026’da planlanıyor.

Yayın Tarihi: 11.11.2025 16:46
Güncelleme Tarihi: 11.11.2025 16:46

Mersin Limanı, megamax konteyner gemisi MSC IRINA’yı East Med Hub 2’de ağırladı

Mersin Limanı, megamax konteyner gemisi MSC IRINA’yı East Med Hub 2’de ağırladı

Mersin Uluslararası Limanı (MIP), dünyanın en büyük konteyner gemilerinden biri olarak gösterilen MSC IRINAyı yeni East Med Hub 2 (EMH2) terminalinde kabul etti. Ziyaret, limanın bölgesel ve küresel deniz ticaretindeki konumunu pekiştiren bir adım olarak değerlendiriliyor.

Gemi ve teknik özellikler

Ziyaret kapsamında öne çıkan bilgiler arasında MCS IRINAnın sınıfı ve kapasitesi yer alıyor. Megamax sınıfında değerlendirilen gemi, 400 metre uzunluğa, 61,3 metre genişliğe ve 24 bin 346 TEU kapasiteye sahip. Gemi, kamuoyunda "IRINA sınıfı" olarak anılan serinin ilk örneklerinden biri olarak kayda geçti.

Terminal ve operasyonel ilerleme

East Med Hub 2 terminali, haberde belirtildiği üzere 880 metre uzunluğunda bir yapıya sahip. MIP tarafından yapılan açıklamada terminalin ilk aşamasının tamamlandığı, operasyonel kapasitenin kademeli olarak artırılacağı ve terminalin 2026 yılında tam kapasiteyle hizmet vermesinin planlandığı belirtildi.

MIP Genel Müdürü Ajay Kumar Singh konuyla ilgili olarak şunları ifade etti: "East Med Hub 2 Terminali’nin ilk aşamasının tamamlanması, Mersin’in küresel ticaret zincirindeki rolünü daha da güçlendirdi. Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya’yı birbirine bağlayan stratejik bir merkez konumundayız. Operasyonel verimliliği artırmak amacıyla Türkiye’nin ilk Saha Otomasyon Sistemini devreye alıyoruz."

Stratejik yankılar

Bu ziyaret, Mersin’in lojistik altyapısının büyüklük ve kapsam açısından gelişimini gösteriyor. Terminal kapasitesinin ve saha otomasyonunun artırılması, limanın Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya rotalarındaki aktarma merkezliği iddiasını güçlendiriyor. Ayrıca, megamax sınıfındaki gemilerin kabulü ve elleçlenmesi, limanın operasyonel yeterliliğinin arttığına işaret ediyor.

Özetle, MIP’nin MSC IRINA’yı ağırlaması, yeni EMH2 terminalinin devreye alınmasıyla birlikte Mersin’in küresel deniz taşımacılığındaki rolünü pekiştiren önemli bir gelişme olarak kayda geçti.

MERSİN ULUSLARARASI LİMANI (MIP), DÜNYANIN EN BÜYÜK KONTEYNER GEMİLERİNDEN BİRİ OLAN MSC IRINA’YI...

MERSİN ULUSLARARASI LİMANI (MIP), DÜNYANIN EN BÜYÜK KONTEYNER GEMİLERİNDEN BİRİ OLAN MSC IRINA’YI AĞIRLADI.

MERSİN ULUSLARARASI LİMANI (MIP), DÜNYANIN EN BÜYÜK KONTEYNER GEMİLERİNDEN BİRİ OLAN MSC IRINA’YI...

Yazar
EDİTÖR

Hasan Polat

Selam, ben Hasan Polat. 24 yaşındayım, Ankara'dan yazıyorum. aksiyon.com.tr Finans ekibindeyim. Ben yeni nesil finans uzmanıyım; kripto paralar, borsa ve girişimcilik üzerine yoğunlaştım. Risk almayı severim, hızlı düşünürüm ve genç yatırımcılara hitap ederim.