MEB, Türkiye Yüzyılı'nın Eğitim Dönüşümünü Kitaplaştırdı
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı'nın inşasında son 22 yılda eğitim sistemindeki dönüşüm ve eğitim seferberliğinin bilimsel verilere dayalı olarak ele alındığı 'Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024' kitabını yayımladı.
Bakanlığın Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanan bu eserde, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in değerlendirmeleri de yer alıyor. Bakan Tekin, son 22 yıldaki eğitim seferberliğine ilişkin açıklamasında, "Evrensel düzeyde kabul gören bilimsel ve pedagojik ilkelere dayanan, milli maarif bilinciyle yapılandırılmış kapsamlı bir eğitim sistemiyle geleceğin inşasını amaçlıyoruz," ifadelerini kullandı.
Tekin, Türkiye Yüzyılı hedefinin sadece bir ufuk değil, aynı zamanda ülkenin her bireyinin geleceğine dair güçlü bir taahhüt olduğuna vurgu yaptı. "Yeni eğitim yaklaşımımızla, teknolojik hamlelerimizle ve demokratikleşme adımlarımızla bu taahhüdü yerine getiriyoruz. Eğitime yaptığımız her yatırımla, hayata geçirdiğimiz her projeyle Türkiye Yüzyılı hedefimize biraz daha yaklaşıyoruz," dedi.
Kitapta Eğitime Erişimin Önündeki Engeller Ele Alındı
Kitapta, eğitimde niteliksel gelişmelere dair sayısal verilerle birçok çalışma yer aldı. 2002-2024 yılları arasında eğitimin demokratikleşmesiyle, eğitime erişim ve katılımın önündeki engellerin kaldırılmasına yönelik yapılan çalışmalara geniş yer verildi. Meslek liseleri önündeki katsayı uygulaması, başörtüsü yasağı gibi antidemokratik uygulamaların sona erdirilmesi ve eğitimde fırsat eşitliği sağlamak amacıyla hayata geçirilen sosyal politikalar detaylandırıldı.
Ayrıca, OECD'nin 2023 Eğitim Politikası Perspektifleri Raporu'na atıfta bulunarak, Türkiye'nin 2011-2019 yılları arasında eğitim kurumlarına harcanan bütçenin gayrisafi milli hasıladaki oranını en fazla artıran OECD ülkesi olduğu belirtildi.
'Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024' kitabına erişim için www.meb.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.