DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0%
BITCOIN
3.824.804,33 0,55%

MEB’den yazılı ve uygulamalı sınavlara ilişkin yeni yönerge

Milli Eğitim Bakanlığı, ortak yazılı sınavlara giremeyen öğrencilerin mazeret sınavına başvuru sürecini, Türkçe ve yabancı dil derslerinin puanlama sistemini ve ilkokullarda sınav uygulamalarını değiştirdi.

Yayın Tarihi: 12.10.2023 15:03
Güncelleme Tarihi: 12.10.2023 15:03

MEB’den yazılı ve uygulamalı sınavlara ilişkin yeni yönerge

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili yeni yönerge yayımladı. Yönergeye göre; ortak yazılı sınavlara katılamayan öğrencilerin velileri tarafından okula yazılı bildirimde bulunması gerekecek. Türkçe ve yabancı dil derslerinde 4 dil becerisinin ölçüleceği sınavların puanları değiştirildi. İlkokullarda ise kısa süreli, hazırbulunuşluk, deneme ve tarama sınavları kaldırıldı.

Milli Eğitim Bakanlığı, yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili yeni yönerge yayımlayarak, sınavlara katılım, puanlama ve uygulama süreçlerinde değişikliklere gitti. Yeni yönerge, ortak yazılı sınavlara giremeyen öğrencilerin mazeret sınavına başvuru sürecini, Türkçe ve yabancı dil derslerinin puanlama sistemini ve ilkokullarda sınav uygulamalarını kapsıyor. Yeni yönergenin amacı, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek, sınav stresini azaltmak ve eğitim kalitesini artırmak olarak açıklandı.

Yazılı ve uygulamalı sınavların detayları belli oldu. MEB tarafından yayımlanan Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi’nde; ortak yazılı sınavlara giremeyen öğrencilerin mazeret sınavına başvuru süreci, Türkçe ve yabancı dil derslerinin puanlama sistemi ve ilkokullarda sınav uygulamalarında değişiklik yapıldı.

Yeni yönergeye göre; ortak yazılı sınavlara katılma zorunluluğu olan öğrencilerin, geçerli bir mazereti nedeniyle katılamaması halinde, velilerinin okula yazılı bildirimde bulunması gerekecek. Bildirim süresi ise ortak yazılı sınav tarihinden itibaren en geç 5 iş günü olarak belirlendi. Mazereti olan öğrenciler için ülke ve il genelinde mazeret sınavları yapılacak.

Yeni yönergede ayrıca Türkçe ve yabancı dil derslerinin puanlama sistemi de değiştirildi. Bu derslerde “dinleme, konuşma, okuma ve yazma” becerilerinin iki aşamada ölçüleceği belirtildi.

Türkçe ve yabancı dil derslerinin sınav puanının hesaplanmasında, yazılı sınavın yüzde 50’si, dinleme sınavının yüzde 25’i ve konuşma sınavının yüzde 25’i alınacak. 

Türk dili ve edebiyatı dersinin sınav puanının hesaplanmasında ise yazılı sınavın yüzde 70’i, dinleme sınavının yüzde 15’i ve konuşma sınavının yüzde 15’i alınacak.

Yeni yönergeyle birlikte ilkokullarda da sınava ilişkin önemli değişiklikler yapıldı. İlkokullarda kısa süreli, hazır bulunuşluk, deneme ve tarama sınıvaları da dahil hiçbir ad altında sınava girilmeyecek. 

Süreç odaklı değerlendirmeye yönelik ölçme araçlarında çoktan seçmeli sorular kullanılması da yasaklandı.

 İlkokullarda Türkçenin doğru ve güzel kullanımını geliştirmek amacına yönelik “dinleme, konuşma, okuma ve yazma” becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesine yönelik ölçme araçları kullanılacak. Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi ön plana alınacak.

Yazar
EDİTÖR

masallahd