Mahinur Özdemir Göktaş: Türkçe Kolay Dil ile erişilebilir iletişim hedefleniyor

Bakan Göktaş, kongrede Türkçe Kolay Dil uygulamasını ve erken tanı ile bireyselleştirilmiş eğitimin önemini vurguladı.

Yayın Tarihi: 10.10.2025 12:00
Güncelleme Tarihi: 10.10.2025 12:00

Mahinur Özdemir Göktaş: Türkçe Kolay Dil ile erişilebilir iletişim hedefleniyor

Mahinur Özdemir Göktaş, 3. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi'nde konuştu

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, İstanbul Aydın Üniversitesi'nde düzenlenen 3. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi'nde yaptığı konuşmada, öğrenme süreçlerinin çeşitliliğine dikkat çekti. Göktaş, her çocuğun kendine özgü bir öğrenme ritmi ve algı biçimi olduğunu, bu nedenle eğitimde tek bir yolun yeterli olamayacağını vurguladı.

Öğrenme çeşitliliği ve eğitim yaklaşımı

Göktaş, öğrenme güçlüğü olarak adlandırılan durumun aslında farklı öğrenme biçimlerinin yansıması olduğunu belirterek bunun bir eksiklik değil bir çeşitlilik olduğunu ifade etti. Eğitimde öğretmenlerin rehber, ailelerin destek ve uzmanların yön gösterici rolüne dikkat çekti. Erken fark etme ve doğru tanının çocuğun potansiyelini açığa çıkarmada kritik olduğunu aktardı.

'Bir çocuk en çok kendisine inanıldığında güçlenir' ifadesini öne çıkaran Göktaş, ailelerin çocuklarını oldukları gibi kabul ederek desteklemesinin özgüven ve öğrenme isteğinin temelini oluşturduğunu söyledi.

Türkçe Kolay Dil uygulaması

Bakan Göktaş, bakanlık olarak öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin bilgiye erişimini kolaylaştırmak üzere geliştirilen uygulamalardan biri olarak Türkçe Kolay Dil uygulamasını tanıttı. Göktaş, bu uygulamanın karmaşık bilgileri sadeleştirerek metinlerde, broşürlerde, kamu spotlarında, web sitelerinde ve danışma süreçlerinde kullanılan dili basitleştirdiğini, böylece desteğe ihtiyaç duyan bireylerin bilgiye daha kolay ulaşmasının ve topluma daha aktif katılmasının amaçlandığını belirtti.

Erken tanı, bireyselleştirilmiş eğitim ve destek ağları

Göktaş, erken tanının çocukların eğitim sürecine uyum sağlamasında kritik bir kırılma noktası olduğunu; uygun eğitim desteği, bireyselleştirilmiş eğitim programları ve farklı öğrenme yollarını destekleyen materyallerin önemini vurguladı. Ayrıca eğitimciler, rehber öğretmenler ve aileler arasındaki işbirliğinin güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti.

Toplumsal farkındalık ve politika çerçevesi

Bakanlık hizmetlerinde aile danışmanlığı, rehberlik ve psikososyal destek programlarının yaygınlaştırıldığına değinen Göktaş, sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışmalara vurgu yaptı. Göktaş, 2025 Aile Yılı ve Aile ve Nüfus 10 Yılı gibi girişimlerin, sosyal politikalar ve aile temelli yaklaşımlar doğrultusunda yeni bir vizyon oluşturacağını belirtti.

Göktaş, disleksinin farklı bir düşünme biçimi olduğunu ve bu farklılığın yenilikçi fikirler ile yaratıcı çözümler doğurabileceğini söyledi. Toplumsal farkındalığın ön yargıları kırmada ve kapsayıcı bir eğitim kültürünün oluşmasında en güçlü yol olduğunu vurguladı.

Kapanış ve protokol

Program sonunda İstanbul Aydın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İbrahim Hakkı Aydın, Bakan Göktaş'a plaket ve hediye takdim etti; ardından hatıra fotoğrafı çekildi. Göktaş, konuşmasını bilim, vicdan ve sevgi ile yoğrulan bir toplum hedefiyle tamamladı.

 Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş,  İstanbul Aydın Üniversitesi'nde...

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, İstanbul Aydın Üniversitesi'nde düzenlenen 3. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi'ne katılarak konuşma yaptı.

 Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş,  İstanbul Aydın Üniversitesi'nde...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı