Köroğlu Tüneli'nde kazı tamamlandı
Tünelde 'ışık göründü' töreni
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinde hattın en uzun tüneli olan Köroğlu Tünelinde kazı çalışmalarının tamamlandığını ve tünelde 'ışık göründü' töreninin gerçekleştirildiğini bildirdi.
Uraloğlu, açıklamasında projenin kritik noktasını oluşturan tünelde kazı çalışmalarının tamamlanmasıyla önemli bir eşiğin aşıldığını vurguladı.
Tünel özellikleri
Köroğlu Tüneli, Polatlı-Afyonkarahisar kesiminde, Afyonkarahisar'ın kuzeydoğusunda, Bayat ilçesine yaklaşık 5 kilometre mesafede konumlanıyor. Ana tünelin çapı 13,5 metre olup uzunluğu 5 bin 142 metre olarak kaydedildi.
Ana tünelin solunda yer alan kaçış tüneli ise 4 bin 967 metre uzunluğunda ve 4,5 metre çapında inşa ediliyor. Kaçış tüneli, her 500 metrede bir ana tünele bağlanan 9 bağlantı tüneli ve 10 manevra cebi ile destekleniyor.
Hat kapsamı ve altyapı
Uraloğlu, Ankara-İzmir YHT projesinin mevcut demir yolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafeyi 624 kilometre'ye indireceğini söyledi. Projenin, Polatlı'ya kadar mevcut olan hızlı tren hattından sonra başlayarak Ankara-Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir kesimleriyle 505 kilometre prestij projesi inşa edildiği belirtildi.
Hat üzerinde yer alacak 10 istasyon şu şekildedir: Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen. Proje kapsamında ayrıca 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez, 177 üstgeçit ve 244 altgeçit inşa ediliyor.
Seyahat süreleri ve beklenen etki
Uraloğlu, hattın tamamen hizmete girmesiyle Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerinde yaşayan yaklaşık 11,5 milyon kişinin doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacağını belirtti. Mevcut durumda demiryolu ile 14 saat, kara yoluyla 7 saat olan Ankara-İzmir seyahat süresinin 3,5 saate düşeceği ifade edildi.
Diğer süre beklentileri şu şekilde paylaşıldı: Ankara-Afyonkarahisar 1 saat 40 dakika, Ankara-Uşak 2 saat 10 dakika, Ankara-Manisa 2 saat 50 dakika.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hattın tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağı öngörüsünü paylaştı.