Konteyner Trafiği ve Küresel Ticaretin Durumu
Leibniz Ekonomik Araştırma Enstitüsü (RWI) ve Denizcilik Ekonomisi ve Lojistik Enstitüsü (ISL), mayıs ayında gerçekleştirdikleri araştırma sonuçlarını açıkladı. Konteyner iş hacmi endeksi, nisanda 137,9 olan değerden, geçen ay 138,3 puana yükselmiş durumda. Bu artış, dünya mal ticaretinin %64'ünü oluşturan 92 limanın konteyner trafiğine dayanan verilere dayanmaktadır.
Gümrük Vergilerinin Etkisi
RWI ve ISL'nin ortak açıklamasında, ABD'ye yapılan ithalata uygulanan gümrük vergilerindeki geçici keskin artışa rağmen, küresel ticaretin güçlü kalmaya devam ettiği vurgulanmış, bu durumun küresel ticaretteki genel direncin bir göstergesi olduğu ifade edilmiştir.
Amerika ve Çin İlişkileri
Açıklamada, ABD'nin batı yakasındaki limanlarda konteyner trafiğinin gözle görülür şekilde azaldığına dikkat çekilmiş, Çin limanlarının da mayısta bir önceki aya göre düşük iş hacmi bildirdiği belirtilmiştir. Buna karşın, Avrupa limanlarında konteyner trafiğinin tekrar güçlü bir şekilde büyüdüğü ifade edilmiştir. Bu durum, bazı Çinli ihracatçıların ABD’de artan ticaret engellerinden kaçınmak için mallarını Avrupa'ya yönlendirmiş olabileceği düşüncesini doğurmaktadır.
RWI Ekonomi Direktörü Torsten Schmidt’in Değerlendirmesi
RWI Ekonomi Direktörü Torsten Schmidt, ABD'nin Çin'den ithal edilen mallara uyguladığı gümrük vergilerinin ticareti açıkça yavaşlattığını kaydediyor. Fakat, küresel ticaretin ABD'nin ticaret politikası karşısında nispeten dirençli göründüğünü vurgulamaktadır. Bunun sebebi olarak, bazı Çin mallarının artık Avrupa'ya yönlendirilmesi gösterilmektedir.