Kedinin karnından 400 gramlık kist çıkarıldı, tedavisi tamamlandı
Antalya'nın Alanya ilçesinde yaşayan Oktay Batır'ın 5 yıldır birlikte olduğu kedi 'Fıstık', birkaç gündür süren kusma ve karın şişkinliği şikayetiyle veteriner kliniğine götürüldü. Yapılan görüntüleme sonucunda kedinin karın boşluğunda büyük bir kitle tespit edildi.
Ameliyat ve tedavi
Veteriner ekip tarafından alınan ameliyat kararıyla gerçekleştirilen operasyon sonucunda yaklaşık 400 gram ağırlığında kist kütlesi çıkarıldı. Operasyonu yapan Veteriner Hekim Deniz Koray Gülsoy, birkaç gün daha beklenmiş olsaydı kitlenin patlayabileceğini belirterek kitlenin çok gergin durumda olduğunu ve çıkarıldıktan sonra kedinin karın hacminde belirgin küçülme görüldüğünü aktardı.
Operasyonun ardından kedi birkaç gün klinikte gözlem altında tutuldu; ilaç ve serum tedavisi uygulandı. Veteriner hekimin değerlendirmesine göre kedi birkaç gün içinde tamamen eski sağlığına döneceği öngörülüyor.
Sahibin açıklaması
Kedi sahibi Oktay Batır, 'Fıstık isimli kedimiz ailemize 5 yıl önce katıldı. Evimizde bir çocuğumuz gibi oldu. Birkaç gündür yediğini kusmaya başlıyordu. Biz tüy yutmasından dolayı olduğunu düşündük. Ancak kusmaları sürekli devam edince veterinere getirdik. Burada kedimizde kist olduğunu öğrendik' dedi.
ANTALYA'NIN ALANYA İLÇESİNDE YAŞAYAN OKTAY BATIR, KUSMA ŞİKAYETLERİ BULUNAN "FISTIK" İSİMLİ KEDİSİNİN KARNINDAKİ ŞİŞKİNLİKTEN ŞÜPHELENEREK VETERİNERE GÖTÜRDÜ. YAPILAN KONTROLLERDE KEDİNİN KARIN BÖLGESİNDE BÜYÜK BİR KİST TESPİT EDİLİRKEN, GERÇEKLEŞTİRİLEN OPERASYONLA 400 GRAM AĞIRLIĞINDA KİST KÜTLESİ ÇIKARILDI.