Kayseri Lokantacılar ve Pastacılar Odası: Servis ücretinin kaldırılması doğru karar
Kayseri Lokantacılar ve Pastacılar Odası Başkanı Altan Aydemir, işletmelerde adisyonlara eklenen servis ücretinin kaldırılmasını değerlendirdi. Aydemir, kararın hem tüketiciler hem de işletmeler için olumlu sonuçlar doğuracağını belirtti.
Odanın değerlendirmesi
Aydemir, 'Bizim oda olarak tasvip etmediğimiz bir konuydu servis ücretleri ama şimdi kaldırılması hem vatandaş için hem de işletmenin devamlılığı için iyi bir karar olduğunu düşünüyoruz.' ifadelerini kullandı. Kararı, 'Vatandaşlarımızın mekanlara gönül rahatlığıyla gidebileceğinin işareti olan bir karar' şeklinde nitelendirdi ve kaldırılmasının piyasada yaşanan belirsizliği azaltacağını vurguladı.
Kafa karışıklığı ve bahşiş uygulaması
Başkan Aydemir, uygulamanın önceki dönemde esnaf arasında tutarsızlık yarattığını belirterek, 'Bunu bahşiş ya da tip box gibi adlandırdık ama son zamanlarda servis ücreti eklendi. Bu da kafa karışıklığına sebebiyet verdi. Birçok esnafımız uygulamazken bazı esnaflarımız uyguluyordu.' dedi. Aydemir, servis ücretinin kaldırılmasının ardından hizmete bağlı olarak gönüllü bahşiş uygulamasının doğru yaklaşım olduğunu savundu: 'Ben oranın hizmetinden, damak tadından, ilgi ve alakasından memnun kalırsam... vatandaşımızın gönlünden koparsa olur. Zorunluluk halinde değil de kendi isteğine bırakıp böyle olmasının çok doğru bir karar olduğunu düşünüyorum.'
Özetle, Kayseri Lokantacılar ve Pastacılar Odası başkanının değerlendirmesine göre servis ücretinin adisyona yansıtılmasının kaldırılması, tüketici güvenini güçlendirirken işletmeler arasındaki uygulama farklılıklarından kaynaklanan karışıklığı da azaltıyor.
KAYSERİ LOKANTACILAR VE PASTACILAR ODASI BAŞKANI ALTAN AYDEMİR, İŞLETMELERDE ADİSYONLARA YANSITILAN SERVİS ÜCRETİNİN KALDIRILMASININ DOĞRU BİR KARAR OLDUĞUNU SÖYLEYEREK, “VATANDAŞLARIMIZIN MEKANLARA GÖNÜL RAHATLIĞIYLA GİDEBİLECEĞİNİN İŞARETİ OLAN BİR KARAR” DEDİ.