Kastamonu Üniversitesi'nde IV. Uluslararası Öğrenci Tanışma Günü: Kültürel ve Akademik Buluşma

Kastamonu Üniversitesi'nde düzenlenen IV. Uluslararası Öğrenci Tanışma Günü, dünyanın farklı ülkelerinden gelen öğrencileri bilgi oturumları ve kültürel etkinliklerle buluşturdu.

Yayın Tarihi: 22.11.2025 10:32
Güncelleme Tarihi: 22.11.2025 10:32

Kastamonu Üniversitesi'nde IV. Uluslararası Öğrenci Tanışma Günü: Kültürel ve Akademik Buluşma

Kastamonu Üniversitesi'nde IV. Uluslararası Öğrenci Tanışma Günü

Kastamonu Üniversitesi, Hoca Ahmet Yesevi Kültür Merkezi'nde düzenlenen IV. Uluslararası Öğrenci Tanışma Günü ile dünyanın dört bir yanından gelen uluslararası öğrencileri bir araya getirdi. Etkinlik, öğrencilerin akademik, kültürel ve sosyal entegrasyonunu desteklemeyi amaçladı.

Etkinlik ve katılımcılar

Programa Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Ömer Küçük, Prof. Dr. Selahattin Kaymakcı ve Prof. Dr. Mehmet Atalan, Dış İlişkiler Genel Koordinatörü Doç. Dr. M. Öztürk Akcaoğlu, birim koordinatörleri, akademik ve idari personel ile çok sayıda uluslararası öğrenci katıldı. Etkinlik, Dış İlişkiler Genel Koordinatörlüğü, Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü ve Uluslararası Öğrenci Topluluğu iş birliğiyle gerçekleştirildi.

Program akışı ve konuşmalar

Programın ilk oturumunda Kastamonu Teknokent'ten Öğretim Görevlisi Dr. Berkan Güngör, girişimcilik üzerine bilgi verdi; küçük bir fikrin büyük fark yaratabileceğini vurgulayarak girişimci fikirleri olan öğrencilerin kendisiyle iletişime geçmelerinin önemine değindi.

Rektör Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal konuşmasında üniversitenin uluslararasılaşma hedeflerinde öğrencilerin merkezde olduğunu belirtti ve şu değerlendirmeyi paylaştı: "Dünya genelinde uluslararası öğrenci sayısı her geçen yıl artmakta ve yedi milyona yaklaşmaktadır. ABD, Kanada, Birleşik Krallık ve Avustralya uluslararası öğrencilerin önemli bir bölümünü kendilerine çekmektedir. Türkiye ise son on beş yılda, başta komşu ülkeler, Orta Asya, Afrika ve Balkanlar olmak üzere geniş bir coğrafyadan öğrenci kabul ederek uluslararası öğrenci sayısını 300 binin üzerine çıkarmıştır. Bu gelişme, Türkiye’yi dünyada en fazla uluslararası öğrenciye ev sahipliği yapan 7. ülke konumuna taşımıştır"

Topal, uluslararası öğrencilerin yalnızca eğitimde değil; ekonomik, siyasi, diplomatik, akademik ve sosyokültürel alanlarda da katkı sağladığını belirterek öğrencilere sunulan danışmanlık, sosyal uyum, kültürel etkinlikler ve kampüs içi destekleri vurguladı.

Kültürel etkinlikler ve öğrenci deneyimleri

Programda Türkmenistanlı öğrenci Selbi Saparova Kastamonu'nun doğal, tarihi ve sportif imkânlarını anlatarak üniversitenin modern kampüs, kütüphane, spor tesisleri ve aktif öğrenci kulüplerinin uluslararası öğrencilerin gelişimine katkısını aktardı.

Etkinlik, Endonezyalı öğrencilerin dans gösterileri, Kazakistanlı Sayanbek Ismamutov'un dombra performansı, Türkmenistanlı öğrencilerin dansları, Filipinli öğrencilerin şarkı performansları ve Suriyeli öğrenci Lin Muhammeddip'in şiir okuması ile devam etti ve katılımcılardan olumlu tepkiler aldı.

Sonuç ve değerlendirme

Etkinlik sonrasında öğrenciler fuaye alanında ikramlardan faydalandı, fakülte temsilcileriyle görüşerek merak ettikleri konular hakkında bilgi aldı. Katılımcılar, Kastamonu Üniversitesi'nin sunduğu desteklerden memnuniyet duyduklarını ve farklı kültürlerden arkadaş edinmenin değerli bir deneyim olduğunu ifade etti.

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ’NDE DÜNYANIN DÖRT BİR YANINDAN ÖĞRENCİLER IV. ULUSLARARASI ÖĞRENCİ TANIŞMA...

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ’NDE DÜNYANIN DÖRT BİR YANINDAN ÖĞRENCİLER IV. ULUSLARARASI ÖĞRENCİ TANIŞMA GÜNÜ’NDE BULUŞTU.

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ’NDE DÜNYANIN DÖRT BİR YANINDAN ÖĞRENCİLER IV. ULUSLARARASI ÖĞRENCİ TANIŞMA...

Yazar
EDİTÖR

Murat Doğan

Ben Murat Doğan, 30 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr'de Yaşam kategorisi için yazıyorum. Aslında 'yaşıyorum' desem daha doğru! Gastronomi ve seyahat yazarıyım. Sürekli yeni yerler keşfeder, yeni lezzetler denerim. Samimi, keyifli ve 'gurme' bir anlatımım olduğunu söylerler.