DOLAR
42,69 -0,03%
EURO
50,19 -0,11%
ALTIN
5.910,01 -0,05%
BITCOIN
3.683.354,18 -0,51%

Kastamonu'da 'STEM ile Engelleri Aşıyoruz - 2' ile özel eğitimde fen ve teknoloji öğretimi güçlendiriliyor

Türkiye'nin farklı illerinden gelen 12 özel eğitim öğretmeni ve 12 aday, Kastamonu'da TÜBİTAK destekli 'STEM ile Engelleri Aşıyoruz - 2' ile fen ve teknoloji öğretimini geliştiriyor.

Yayın Tarihi: 20.08.2025 15:42
Güncelleme Tarihi: 20.08.2025 17:01

Kastamonu'da 'STEM ile Engelleri Aşıyoruz - 2' ile özel eğitimde fen ve teknoloji öğretimi güçlendiriliyor

Kastamonu'da 'STEM ile Engelleri Aşıyoruz - 2' ile özel eğitimde fen ve teknoloji öğretimi güçlendiriliyor

Türkiye'nin çeşitli illerinden gelen özel eğitim öğretmenleri ve adayları, fen bilimleri ve teknoloji tabanlı öğretim becerilerini geliştirmek amacıyla Kastamonu'da bir araya geldi. Program, özel gereksinimli bireylere yönelik kapsayıcı uygulamalar hedefleyen etkinlikler içeriyor.

Program ve katılımcılar

Etkinlik, Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, TÜBİTAK 4008 Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Programı kapsamında hazırlanan 'STEM ile Engelleri Aşıyoruz - 2' projesi çerçevesinde düzenlendi. Programa Türkiye'nin farklı şehirlerinden 12 özel eğitim öğretmeni ile 12 özel eğitim öğretmen adayı katıldı. Çalışmalar Kastamonu Ölçme Değerlendirme Merkezinde yürütülüyor ve program 22 Ağustos'a kadar devam edecek.

Açılış konuşması ve hedefler

İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, açılışta projeyi toplumsal açıdan değerli bulduklarını belirtti. Gümüş, dijital dünyadaki hızlı değişim ve dönüşüme vurgu yaparak, öğretmen ve öğrencilerin bu değişime uyum sağlamasının önemine dikkat çekti. Gümüş, katma değer üreten ürünler ortaya çıkarmayı hedeflediklerini ve projede yapay zekânın da kullanılacağını ifade etti. Ayrıca, valilik, milletvekilleri ve ilgili kurumların destekleri için teşekkür etti.

Uygulamalar ve katılımcı deneyimleri

Mustafa Kaya (Bursa Uludağ Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü 4. sınıf) proje kapsamında roket yapımı, materyal tasarımları ve çeşitli etkinlikler gerçekleştirdiklerini, bu çalışmaların ürün odaklı olması nedeniyle katılımcılarda yüksek motivasyon sağladığını söyledi. Kaya, "Bu etkinliklerin hepsinde bir ürün elde ettiğimiz ve onları kullanabildiğimiz için ayrı bir motivasyon kaynağı oldu. Onlarla oynamamız, yarışmamız bizi hem eğlendirdi hem de öğretti. Ayrıca çocuklar için neler yapabileceğimizi de öğrendik." diye konuştu.

İbrahim Uysal (Hacettepe Üniversitesi) programa bir makaleden haberdar olup katıldığını, iki gündür yoğun etkinlikler yaptıklarını ve bu uygulamaları özel eğitime uyarlamayı öğrendiklerini belirtti. Uysal, eğitmenlerin verdiği taktiklerin yanı sıra ilerleyen programda yapay zekâ ile işaret dili öğrenimi gibi uygulamaların yer alacağını ifade ederek, Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve hocalarına teşekkür etti.

Esra Kaman (İstanbul) ise fen öğretiminin yaşamın her alanında var olduğunu, özel eğitim öğrencilerinin bu bilgi ve becerilerde geride kalma riski bulunduğunu vurguladı. Kaman, burada farklı engel türlerine yönelik kazanımlar geliştirdiklerini ve bu deneyimlerin öğretmenler ile öğrenciler arasında uygulamaya dönüştürüleceğini belirtti.

Beklenen çıktı ve önemi

Programın hedefleri arasında özel eğitimde fen ve teknoloji tabanlı öğretim yöntemlerini çeşitlendirmek, üretken ve yapay zekâ destekli uygulamalar geliştirmek yer alıyor. Katılımcıların uygulamalı çalışmalarda elde ettiği deneyimlerin, özel gereksinimli bireylere yönelik eğitimde doğrudan kullanılabilir ürün ve yöntemlere dönüşmesi bekleniyor.

Not: Haber, Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve katılımcı beyanlarına dayanmaktadır.

Türkiye'nin çeşitli illerinden gelen özel eğitim öğretmenleri ve adayları, fen ve teknoloji...

Türkiye'nin çeşitli illerinden gelen özel eğitim öğretmenleri ve adayları, fen ve teknoloji tabanlı öğretim becerilerini geliştirmek amacıyla Kastamonu'da buluştu. Kastamonu Ölçme Değerlendirme Merkezi’nde düzenlenen ve 22 Ağustos'a kadar devam edecek programda, özel eğitimde fen bilimleri ve teknoloji tabanlı öğretim becerilerinin geliştirilmesi hedefleniyor.

Türkiye'nin çeşitli illerinden gelen özel eğitim öğretmenleri ve adayları, fen ve teknoloji...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı