Karabük Belediyesi gece sulamalarında kuyu suyu kullanıyor
Karabük Belediyesi, kent genelindeki park, bahçe ve peyzaj alanlarında yeşil dokunun korunması için gece sulama çalışmalarını sürdürüyor. Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi üzerine belediye ekipleri sulama programını yoğunlaştırdı.
Gece sulamalarının gerekçesi ve yöntem
Belediye, gündüz yaşanan buharlaşma nedeniyle oluşan su kaybını azaltmak amacıyla sulamaları gece saatlerinde yapıyor. Bu uygulama ile su kaynaklarının daha verimli kullanılması hedefleniyor.
Çalışmalarda şehir şebeke suyu yerine tamamen kuyu suyu kullanıldığı belirtiliyor; böylece içme suyu kaynaklarının korunması ve su tasarrufunun sağlanması amaçlanıyor.
Başkanın açıklaması ve uygulamanın sürdürülebilirliği
Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, "Karabük’ümüzü yaz sıcağına teslim etmemek, parklarımızı ve yeşil alanlarımızı her daim canlı tutmak için ekiplerimizle gece gündüz sahadayız. Ancak Karabük’ün bir damla içme suyunu bile israf etmeye tahammülümüz yok. Şebeke suyumuza dokunmadan, tamamen kuyu sularımızla bu toprakları canlandırıyoruz. Hem doğamızı koruyacak hem de şehrimizin kaynaklarına sonuna kadar sahip çıkacağız" dedi.
Belediye ekiplerinin kuyu suyuyla yürütülen gece sulama çalışmalarını yaz dönemi boyunca kent genelinde planlı şekilde sürdüreceği bildirildi.
KARABÜK BELEDİYESİ, KENT GENELİNDEKİ PARK, BAHÇE VE PEYZAJ ALANLARINDA YEŞİL DOKUNUN KORUNMASI AMACIYLA GECE SULAMA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR.