Olayın Gelişimi
Kanada merkezli Flair Hava Yolları, bir çalışanının Müslüman bir kadından başörtüsünü çıkarmasını istemesi üzerine tartışmalara yol açtı. Afsara Raidah, annesinin başından geçenleri detaylandırarak, çalışanların, annesinin pasaportundaki fotoğrafın, başörtüsü takmaya başlamasından önce çekildiği gerekçesiyle başörtüsünü çıkarmasını talep ettiğini bildirdi.
Aileden Gelen Tepki
Raidah, Facebook üzerinden yaptığı açıklamada, olayın ardından babasının duruma itiraz etmesine karşılık firma çalışanının, "O zaman pasaport fotoğrafınızı güncellemeliydiniz." yanıtını verdiğini öne sürdü. Raidah, "Flair Havayolları, bugün annemin haklarını ihlal ettiniz ve Toronto Pearson Havalimanında onu küçük düşürdünüz. Sessiz kalmayacağız." dedi.
Müslüman Karşıtlığı Üzerine Değerlendirmeler
Raidah, annesinin yaşadığı bu olayı Müslüman karşıtlığı (İslamofobi) bağlamında değerlendirerek, Kanada’nın çeşitlilik, kapsayıcılık ve saygıyı önemsediğini savundu. "Bu, annemin din özgürlüğü ve temel insan haklarının ihlaliydi." ifadelerini kullandı.
Flair Hava Yolları'ndan Resmi Açıklama
Flair Hava Yolları, Anadolu Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, olay sırasında görevli olan kişinin yer hizmetleri ortağı AGI'nin personeli olduğunu açıkladı. AGI'nin durumu için özür dilediği ve olayla ilgili çalışanın idari izne çıkarıldığı belirtildi.
Toplumdan Gelen Tepkiler
Hava yolu şirketinin Üst Düzey Yöneticisi Maciej Wilk, "Tüm ortaklardan aynı saygı, profesyonellik ve ayrımcılık yapmayan standartlara uymasının beklendiğini" vurguladı. Öte yandan, Kanada Müslümanları Ulusal Konseyi (NCCM) tarafından yapılan açıklamada, olay nedeniyle duyulan endişe dile getirildi. Avukatların harekete geçtiği ve Kanada'da havalimanları ve hava yolu şirketlerinde Müslüman karşıtlığının yeri olmadığı ifadesi kullanıldı.