DOLAR
42,7 -0,01%
EURO
50,17 -0,08%
ALTIN
5.910 -0,05%
BITCOIN
3.672.111,87 -0,18%

İstanbul Tabiat Mektepleri ile Doğa Dostu Çocuklar Yetiştiriliyor

İstanbul Tabiat Mektepleri, çocuklara doğa bilinci kazandırarak sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm konularında eğitim veriyor.

Yayın Tarihi: 07.03.2025 11:12
Güncelleme Tarihi: 07.03.2025 11:12

İstanbul Tabiat Mektepleri ile Doğa Dostu Çocuklar Yetiştiriliyor

İstanbul Tabiat Mektepleri, çocuklara doğa ile etkileşimde bulunarak geleceği tasarlama becerileri kazandırmayı amaçlayan bir proje olarak öne çıkıyor. Bu projenin bir parçası olan Lemanana Anaokulu, öğrencilerini sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm konularında bilinçlendirerek, doğa dostu bireyler yetiştirmeyi hedefliyor.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyet gösteren Tabiat Mektepleri, her yaş grubundan öğrenciye doğayı tanıtmayı ve koruma bilinci kazandırmayı amaçlayan açık hava okullarıdır. Bu proje, çocukların doğadan ilham alarak hayal güçlerini geliştirmelerine yardımcı olurken, doğadaki deneyimlerinin hayatlarında kalıcı bir iz bırakmasını hedefliyor.

Lemanana Anaokulu, Tabiat Mektebi kapsamındaki uygulamalarını bahçesinde hayata geçiriyor. Okulun öğretmenlerinden Merve Altok Çetin, projenin kendisine çocukluğundaki anıları hatırlattığını belirtirken, doğanın en büyük öğretmen olduğunu ifade ediyor. Çetin, "Çocuklarımıza bilgiyi dikte etmiyor, onların keşfetmelerine olanak tanıyoruz" diyerek öğrenme sürecini vurguladı.

Çocukların meraklarını ve öğrenme azimlerini desteklemek amacıyla kurulan 31 yaşam beceri atölyesi bulunmaktadır. Bu atölyeler arasında "ateş çemberi" gibi etkinlikler, çocukların doğal bir kamp ortamında etkinlikler yapmalarını sağlamaktadır. Okulda ayrıca farklı hayvanların, özellikle köpek ve kümes hayvanlarının bulunduğu bir çevre oluşturulmuştur.

Okulda gerçekleştirilen uygulamalar arasında organik besin artıklarının kompost haline getirilmesi, yağmur suyu hasadı ve kağıt üretim süreçleri bulunmaktadır. Çetin, "Kompost alanımızda organik atıkları gübreye dönüştürüyoruz, yağmur suyunu biriktiriyor ve bostanlarımızı sulamak için kullanıyoruz" diyerek sürdürülebilirliğe vurgu yaptı.

Bunun yanı sıra, her sınıf için meyve ve sebze yetiştirme alanları oluşturulmuş olup, çocukların sorumluluk duygusunu geliştirmesi sağlanmaktadır. Çetin, öğrencilerin okula geldikten sonra sebze yemeklerinde seçicilik gösterirken, kendi yetiştirdikleri bitkileri yeme hevesi duyduklarını belirtti. Öğrenci Lina Özdenbaşı, okulda toprakla oynamak ve hayvanlara bakmak gibi aktivitelerden keyif aldığını söylerken, Halil Eren Gökarık ise meyve yetiştirmenin heyecanını paylaşıyor.

Sonuç olarak, İstanbul Tabiat Mektepleri, çocukların doğayla iç içe öğrenme fırsatı bulmalarını sağlayarak onları doğa dostu bireyler olarak geleceğe hazırlıyor. Bu proje, sürdürülebilirlik ve çevre bilincinin küçük yaştan itibaren kazandırılması adına önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı