İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında organize edilen "Matematik Okuryazarlığı Eğitimi" semineri İstanbul'da yapıldı. Fatih'teki Çapa Fen Lisesi'nde gerçekleştirilen etkinliğe, İstanbul genelinde görev yapan sınıf ve matematik öğretmenleri katıldı.
İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi Müdürü Savaş Doğan, matematik okuryazarlığının okulda öğretilen matematiğin günlük hayatta nasıl kullanıldığını ifade etti. Doğan, özellikle 2015'ten itibaren uluslararası alanda OECD tarafından bu konunun öneminin vurgulandığını belirtti. Doğan, "Dünyada okulda öğretilen bilgi ve becerilerin günlük hayatta entegrasyonu çok önemlidir," dedi.
OECD'nin yapay zeka okuryazarlığını da gündeme getirdiğini hatırlatan Doğan, İl Müdürü Murat Mücahit Yentür'ün talimatlarıyla matematik okuryazarlığı alanında yeni çalışmalar yapma kararı aldıklarını ifade etti. Şu an itibariyle 181 öğretmen ve 7 akademisyenin seminere katıldığını belirten Doğan, hedeflerinin okul matematiği ile hayat matematiğini birleştirmek olduğunu sözlerine ekledi.
Yapay Zeka ve Matematik Okuryazarlığı
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özkan Ergene, seminerde "Matematik Okuryazarlığına Yapay Zeka Dokunuşu: Kuramdan Uygulamaya" başlıklı bir konferans verdi. Ergene, yapay zekanın eğitimde nasıl kullanıldığını ve matematik okuryazarlığına entegrasyonu üzerine öğretmenlere bilgiler sundu.
Günümüzde yapay zekanın eğitim alanında önemi giderek arttığını belirten Ergene, "Eğitimde yapay zeka dönemi başlıyor. Geçtiğimiz hafta yayımlanan 'Eğitimde Yapay Zeka Politikası Belgesi ve Eylem Planı' ile bu süreç hız kazanacak," ifadelerini kullandı.
Öğretmenlerin Geri Bildirimleri
Seminere katılan matematik öğretmeni Nurseda Özdemir, aldıkları seminerin oldukça faydalı olduğunu ve ufuk açıcı bilgiler sunduğunu belirtti. Ayrıca Şafia Turgut Özçelik, 12 yıllık matematik öğretmeni olarak bu tarz eğitimlerin artırılması gerektiğini vurguladı.
Seminer boyunca matematik okuryazarlığı, öğrenci merkezli öğretim etkinlikleri, süreç odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamaları gibi konular ele alındı. Seminerin sonunda katılımcılara katılım belgeleri verilecek ve sürecin izlenmesi için saha geri bildirimleri toplanacaktır.
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğünce Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında düzenlenen "Matematik Okuryazarlığı Eğitimi" semineri İstanbul'da yapıldı.