DOLAR
42,73 -0,02%
EURO
50,27 -0,25%
ALTIN
5.955,15 0,09%
BITCOIN
3.691.973,94 -0,37%

İstanbul'da Kur'an-ı Kerim Öğretimi Çalıştayı Düzenlendi

İstanbul'da, Kur'an-ı Kerim dersinin etkinliğini artırmak amacıyla bir çalıştay gerçekleştirildi.

Yayın Tarihi: 07.12.2024 15:31
Güncelleme Tarihi: 07.12.2024 17:09

İstanbul'da Kur'an-ı Kerim Öğretimi Çalıştayı Düzenlendi

İstanbul'da Kur'an-ı Kerim Öğretimi Çalıştayı Düzenlendi

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Din Öğretimi Bölümü, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği ve İmam Hatip Araştırmaları Merkezi (İHAMER) iş birliği ile, okullardaki Kur'an-ı Kerim dersinin daha etkili ve verimli hale gelmesi amacıyla "Din Eğitiminde Kur'an-ı Kerim Öğretimi Çalıştayı" düzenledi. Çalıştay, İstanbul Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde gerçekleştirildi.

Önemli Katılımcılar Bir Araya Geldi

Çalıştaya, İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ahmet Yapıcı, Zeytinburnu İlçe Milli Eğitim Müdürü İsmail Çetinkaya, ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, din görevlileri, akademisyenler, öğretmenler ve sivil toplum kuruluşlarından temsilciler katıldı. Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başlayan çalıştayda, Ahmet Yapıcı bir konuşma yaptı.

Öğrencilerin Tercih Problemi

Yapıcı, saha araştırmalarında karşılaşılan problemlerin başında, imam hatip okullarında ve seçmeli din derslerinde Kur'an-ı Kerim öğretiminin olduğunu vurguladı. Bu sorunun çözülmemesinin öğrencilerin imam hatip okullarını tercih etmeleri üzerinde olumsuz bir etkisi olduğunu ifade etti. Yapıcı, "Kur'an-ı Kerim öğretimi konusu öğrencilerin nazarında bir problem gibi gözüküyor. Bu durumu görmezden gelemeyiz." dedi.

Çalıştayın Amaçları

Çalıştayda, Kur'an-ı Kerim dersinin daha etkin bir biçimde öğretilmesi için 7 başlık üzerinde tartışmalar yapılacağı ve çözüm önerilerinin geliştirileceği belirtildi. Tartışılacak başlıklar arasında "Kur'an-ı Kerim'i nasıl sevdirelim?", "Kur'an-ı Kerim öğretiminde yöntem ve teknikler", "Kur'an-ı Kerim dersinde ölçme, değerlendirme ve eğitim teknolojilerinin kullanımı", "Kur'an-ı Kerim öğretmenlerinin eğitimi ve gelişimi", "Kur'an-ı Kerim eğitiminde hafızlık", "Çocukluk döneminde Kur'an-ı Kerim öğretimi" ve "Seçmeli derslerde Kur'an-ı Kerim öğretimi" yer alıyor.

Seçmeli Ders Oranları

Yapıcı, Türkiye ve İstanbul genelindeki seçmeli ders oranları incelendiğinde, Kur'an-ı Kerim dersinin en düşük orana sahip olduğunu söyledi.

Gençlere Dini Anlatma Çabası

ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan ise, gençlere dini nasıl ulaştıracakları konusunda önem arz eden sorulara değindi. Türkiye'de 4-6 yaştan üniversite son sınıfa kadar 28 milyon gencin bulunduğunu belirten Ceylan, "Bu gençlerden ne kadarına Allah'ın kelamını ulaştırabiliyoruz? Ulaştıramadıklarımızı ne kadar dertleniyoruz?" diye sordu.

Çalıştayın sonunda, Türkiye'deki okullarda Kur'an-ı Kerim dersinin daha etkili ve verimli bir hale gelmesi amacıyla bir eylem planı hazırlanacak.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Din Öğretimi Bölümü tarafından, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği...

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Din Öğretimi Bölümü tarafından, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği ve İmam Hatip Araştırmaları Merkezi (İHAMER) desteğiyle okullardaki Kur'an-ı Kerim dersinin daha etkili ve verimli hale gelmesi amacıyla "Din Eğitiminde Kur'an-ı Kerim Öğretimi Çalıştayı" düzenlendi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ahmet Yapıcı, programa katılarak konuşma yaptı.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Din Öğretimi Bölümü tarafından, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği...

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Din Öğretimi Bölümü tarafından, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği ve İmam Hatip Araştırmaları Merkezi (İHAMER) desteğiyle okullardaki Kur'an-ı Kerim dersinin daha etkili ve verimli hale gelmesi amacıyla "Din Eğitiminde Kur'an-ı Kerim Öğretimi Çalıştayı" düzenlendi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ahmet Yapıcı, programa katılarak konuşma yaptı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı