Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi'ne Asılsız Çağrı Alarmı
Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan toplam 145 bin 386 çağrının yüzde 64'ünün asılsız olduğu bildirildi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, çağrı istatistiklerini değerlendirerek, asılsız çağrı oranının Türkiye ortalamasının üzerinde olduğuna dikkat çekti.
Çağrı İstatistikleri ve Düşüş
1 Ocak - 1 Haziran 2023 döneminde merkeze gelen 145 bin 386 çağrıdan yüzde 36'sı vakaya dönüşen asıl çağrılar, yüzde 64'ü ise asılsız çağrılardır. Geçen yıl aynı dönemde 154 bin 407 çağrı alındığını belirten Ünal, bu yıl yaklaşık 10 bin çağrıda bir düşüş yaşandığını ifade etti.
Soğukkanlılık ve Doğru Bilgilendirme Önemli
Ünal, ihbarlarda soğukkanlı olmanın ve durumu net bir şekilde aktarmanın önemine değinerek, "Vatandaşlarımızdan olayın ne olduğunu net ve anlaşılır bir şekilde anlatmalarını istiyoruz. Açık adres vermeleri, eğer adresi bilmiyorlarsa çevredeki belirgin bir yapıyı tarif etmeleri ekiplerimizin hızlı ulaşması açısından kritik" dedi.
Gereksiz Çağrılarla Mücadele
Geçen yıl asılsız ihbar yapan 6 kişiye idari para cezası kesildiğini açıklayan Ünal, gereksiz çağrıların çoğunlukla danışma hizmetleri ya da farklı konular için geldiğini vurguladı. "112 yalnızca sağlık, emniyet, jandarma, AFAD ve itfaiye hizmetleri için aranmalıdır. Vatandaşlarımızdan ricamız, acil bir durum olmadıkça bizi aramasınlar. Gereksiz aramalar sırasında bir başkasının hayatı tehlikeye girebilir" ifadelerini kullandı.
Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan 145 bin 386 çağrıdan yüzde 64'ünün asılsız olduğu bildirildi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, gazetecilere konuya ilişkin açıklamada bulundu.
Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan 145 bin 386 çağrıdan yüzde 64'ünün asılsız olduğu bildirildi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, gazetecilere konuya ilişkin açıklamada bulundu.