İEÜ Gameathon 5.0: Liseliler 24 saatte oyun geliştirdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu tarafından düzenlenen Gameathon 5.0, hızla büyüyen oyun sektörüne liseli gençlerin ilgisini çekmeyi amaçladı. Etkinlikte, farklı liselerden katılan öğrenciler 24 saatlik süre içinde oyun tasarlayıp geliştirdi.
Etkinlik, katılım ve temalar
Etkinliğe İzmir'deki 8 liseden 77 öğrenci katıldı. Bu yılın teması "Gölge" olarak belirlendi; katılımcılar macera, strateji, spor ve aksiyon gibi çeşitli türlerde oyunlar üretti. Toplam 20 farklı takımın geliştirdiği projeler, sektör temsilcilerinden oluşan jüri tarafından değerlendirildi. Oyun Ürün Yöneticisi İnci Bayramoğlu, yarışma öncesinde gençlere "Steam’de Oyun Yayınlama ve Çıkış Stratejileri" başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.
Üniversite-lise işbirliği ve mentorluk
Etkinlik, İEÜ Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından organize edildi. Katılımcılar hem oyun geliştirme süreçlerini deneyimledi hem de kariyer yönelimleri için önemli gözlemler elde etti. İEÜ Rektörü Prof. Dr. Yusuf Hakan Abacıoğlu etkinliği ziyaret edip gençlerle sohbet etti. Ayrıca 46 üniversite öğrencisi liseli katılımcılara mentorluk desteği sağladı.
Değerlendirme, sonuçlar ve kazanımlar
Etkinlikte jüri değerlendirmesi, gençlerin ürettiklerine sektör perspektifinden geri bildirim sağladı. Organizasyon yetkilileri, öğrencilerin sadece teknik beceri değil; zaman yönetimi, problem çözme, prototip geliştirme ve ekip çalışması gibi yetkinlikler kazandığını vurguladı. İEÜ Meslek Yüksekokulu Müdürü Emre Küheylan, genç yeteneklerle üniversite arasında güçlü bir köprü kurulduğunu belirtti.
Etkinliğin sonunda sıralama şu şekilde oluştu: birincilik "Buzzertal 3"'ün, ikincilik "Buzzertal 2"'nin ve üçüncülük ise "Acil Kod Lazım" ekibinin oldu. Öğretim görevlileri Dr. Hüseyin Tokat, Turgay Zülam ve Burak Evrentuğ, yarışmanın en önemli çıktısının takım çalışması olduğunu; jüri geri bildirimlerinin ise kullanıcı deneyimi, sürdürülebilir tasarım, oynanabilirlik ve sunum dili gibi profesyonel kriterleri gençlerin görmesini sağladığını ifade etti.
GAMEATHON 5.0 ETKİNLİĞİNİN SONUNDA ‘BUZZERTAL 3’ İSİMLİ EKİP BİRİNCİLİĞE ULAŞTI.