![Google yapay zekâ alanında yeni bir devrimin peşinde! Ama yine işten çıkarmalara neden olabilir!](https://cdn.aksiyon.com.tr/uploads/1280x720/images/202312/google-yapay-zeka-alaninda-yeni-bir-devrimin-pesinde-ama-yine-isten-cikarmalara-neden-olabilir-1200-590842.jpg)
Google, üretken bir yapay zekâ şirketi olma fikri etrafında kafa yoruyor. ChatGPT'ye yanıt olarak çağrılan "kırmızı kod", Google çalışanlarının yapay zekâ özellikleri ve fikirleri bulmak için çabalamasına neden oldu. Bu çalışmanın tozu dumanı dindikten sonra Google içe dönebilir ve bazı yeni yapay zekâ yetenekleriyle şirketi "optimize" etmeye çalışabilir.
The Information'da yayınlanan bir rapor, yapay zekânın Google'daki insanların işlerini ellerinden alabileceği söylüyor. Rapor, planlar hakkında bilgi sahibi olan kişilere atıfta bulunuyor ve Google'ın büyük reklamverenlerle ilişkileri denetleyen büyük müşteri satış birimindeki çalışanları yeniden görevlendirerek, olası işten çıkarmalar da dahil olmak üzere personeli konsolide etmeyi planladığını söylüyor.
YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ REKLAMLARIN YENİ ÇAĞI
Rapora göre, Google'ın yeni yapay zekâ araçları bu işleri otomatikleştirdiği için işler boşaltılıyor. Raporda, gelecekteki bir yeniden yapılanmanın geçen hafta Google Reklamlar departmanı çapında yapılan bir toplantıda duyurulduğu belirtiliyor.
Google, mayıs ayında kampanya oluşturmaya hızlı bir başlangıç yapmak ve Arama Ağı reklamlarını basitleştirmek için tasarlanmış Google Reklamlar içinde doğal dilde konuşma deneyimi içeren yapay zekâ destekli reklamların yeni çağını duyurdu. Google, yeni yapay zekâsının internet sitenizi tarayabileceğini ve alakalı ve etkili anahtar kelimeler, başlıklar, açıklamalar, görseller ve diğer varlıklar oluşturabileceğini ve Google Reklamlar sohbet robotunu bir parça tasarımcı ve bir parça satış uzmanı haline getirebileceğini söyledi.