Gediz Mustafa Necib Alayeli Anadolu Lisesi 'Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar' yarışmasında Türkiye ikincisi
Kütahya'nın Gediz ilçesi, öğrencilere hijyen ve çevre bilinci aşılamayı amaçlayan "Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar" Sosyal Sorumluluk Yarışması'nda tarihi bir başarıya imza attı. Türkiye'nin 81 ilinden gönderilen bin 781 proje arasından Gediz Mustafa Necib Alayeli (MNA) Anadolu Lisesi lise kategorisinde Türkiye ikincisi oldu.
Proje ve yürütme
Proje, Kimya Öğretmeni Zeynep Özlem Ölmez Mamiş rehberliğinde öğrencilerin yoğun çalışmasıyla hazırlandı. "Hayatın Özü; Hijyende Bilim, Doğada İz, Atıktan Özgürlüğe Uzanan Bir Farkındalık Yolculuğu" başlıklı çalışma, çevre bilincini, geri dönüşümü ve hijyeni bilimsel bir bakış açısıyla ele alarak toplumsal farkındalık oluşturmayı hedefledi. Jüri ve katılımcılar proje yaklaşımı ve uygulama detaylarını takdir etti.
Ödül töreni ve verilen ödüller
Ödül töreni Çanakkale'de gerçekleştirildi. Törende ödüller, Çanakkale Vali Yardımcısı Ömer Şahin tarafından Mustafa Necib Alayeli Anadolu Lisesi Okul Müdürü Fatih Asiltürk ile proje danışman öğretmeni Zeynep Özlem Ölmez Mamiş'e takdim edildi. Yarışma şartnamesi gereği okul, danışman öğretmen ve proje ekibi üyelerine sırasıyla 35 Bin TL, 20 bin TL ve her öğrenci için ayrı ayrı 10 bin TL para ödülü verildi.
Gediz ve Kütahya için önemli bir eğitim başarısı olarak değerlendirilen bu derece, ilçenin eğitim vizyonunu ve öğrenci projelerindeki niteliği yeniden gözler önüne serdi.
GEDİZ MUSTAFA NECİB ALAYELİ ANADOLU LİSESİ KİMYA ÖĞRETMENİ ZEYNEP ÖZLEM ÖLMEZ MAMİŞ REHBERLİĞİNDE VE ÖĞRENCİLERİN YOĞUN EMEKLERİYLE TİTİZLİKLE YÜRÜTÜLEN "HAYATIN ÖZÜ; HİJYENDE BİLİM, DOĞADA İZ, ATIKTAN ÖZGÜRLÜĞE UZANAN BİR FARKINDALIK YOLCULUĞU" ADLI PROJE, HEM JÜRİ ÜYELERİNİN HEM DE KATILIMCILARIN BÜYÜK BEĞENİSİNİ TOPLADI.