DOLAR
42,56 0%
EURO
49,62 0%
ALTIN
5.748,78 0%
BITCOIN
3.874.598,5 0%

Erzincan'da Sakaltutan Geçidi'ne çelik bariyer uygulamasıyla Refahiye-Erzincan D-100'de ölümlü kazalar sıfırlandı

Sakaltutan Geçidi'ne yerleştirilen çelik bariyerlerle Refahiye-Erzincan D-100 kara yolunda 2025'te ölümlü kaza yaşanmadı; 2024'te 30 kişi hayatını kaybetmişti.

Yayın Tarihi: 07.10.2025 10:10
Güncelleme Tarihi: 07.10.2025 11:31

Erzincan'da Sakaltutan Geçidi'ne çelik bariyer uygulamasıyla Refahiye-Erzincan D-100'de ölümlü kazalar sıfırlandı

Erzincan'da Sakaltutan Geçidi'nde çelik bariyerlerle ölümlü kaza sıfırlandı

Erzincan Emniyet Müdürlüğü ekiplerinin, Refahiye-Erzincan D-100 kara yolunda yaptığı tespit, koordinasyon ve fiziki müdahale sonucu Sakaltutan Geçidi'nde 2025 itibarıyla ölümlü kaza yaşanmadı. 2024'te aynı hatta 30 kişi yaşamını yitirmişti.

Çalışma, tespitler ve nedenler

Emniyet ekipleri, uluslararası özellik taşıyan D-100 kara yolunda geçmiş kazaların raporlarını ve yolun fiziki yapısını detaylı şekilde inceledi. Hazırlanan raporda, yolun çizgiyle bölünmüş ve düz olmasına karşın, sürücülerin aşırı hız nedeniyle sık sık karşı şeride geçtikleri ve bunun ölümlü-yaralamalı kazalara yol açtığı tespit edildi.

İl Emniyet Müdürü Zafer Baybaba bu değerlendirmeye ilişkin olarak şu tespiti paylaştı: "Eski kazalardaki raporları incelediğimizde araç sürücülerinin büyük bir kısmının aşırı hız ile birlikte karşı şeride geçtiklerini gördük. Bu yolun fiziki yapısı, çizgiyle bölünmüş yol olarak geçmektedir. Haliyle çizgiyle bölünmüş yollarda karşı şeride geçemezsiniz. Ama sürücülerimiz aşırı hız yaptığından karşı şeride geçiyorlar ve kazaların büyük bir bölümünün ölümle sonuçlandığını gördük."

Uygulama ve koordinasyon

Hazırlanan rapor doğrultusunda Emniyet Müdürlüğü, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Erzincan Valiliği koordinasyonunda Sakaltutan Geçidi'ni çelik bariyerlerle ayırma kararı aldı. Bu fiziki müdahale, hat üzerindeki karşı şeride geçişleri engelleyerek özellikle aşırı hız kaynaklı ölümlü kazaların önlenmesini hedefledi.

Baybaba, yolun uzun mesafeli geçişler barındırdığını, İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya gibi kentlerden gelen sürücülerin yorgunluk ve uyku durumlarının da kazalara etki ettiğini belirtti ve bu bağlamda bariyer uygulamasının gerekli olduğunu vurguladı.

Sonuçlar ve yetkililerin değerlendirmesi

Uygulama sonrası elde edilen verilerde, Sakaltutan Geçidi'nde 2025 yılı itibarıyla ölümlü kaza kaydı olmadığı bildirildi. Baybaba, Refahiye-Erzincan hattında geçen yıl olay yerinde 20, olay sonrasında 10 olmak üzere toplam 30 vatandaşımızın hayatını kaybettiğini hatırlattı.

Yetkililer, bu adımın trafik güvenliğine katkısına işaret ederek istatistiklerde genel olarak da azalma gözlendiğini aktardı. Baybaba, "Bu sene istatistik verilerine baktığımız zaman ölümlü kazalarda düşüş yüzde 45'lerde, ölü vatandaş sayımızdaki oranda ise yüzde 55'leri yakalamış durumdayız. Amacımız bunu sıfırlamak. Sakaltutan'da bunu başardık. Her insan ve bütün vatandaşlarımız bizim için değerli." ifadelerini kullandı.

Emniyet ve ilgili kurumlar, benzer risk taşıyan hatlarda fiziki düzenlemeler ve denetimlerin devam edeceğini belirterek, sürücüleri hız ve kurallara uyma konusunda uyarmaya devam ediyor.

Erzincan'da ölümlü trafik kazalarını önlemek için başlatılan çelik bariyer uygulaması ile 2024'te...

Erzincan'da ölümlü trafik kazalarını önlemek için başlatılan çelik bariyer uygulaması ile 2024'te 30 kişinin hayatını kaybettiği Refahiye-Erzincan D-100 kara yolunda 2025 yılı itibarıyla ölümlü kaza yaşanmadı. İl Emniyet Müdürü Zafer Baybaba, gazetecilere açıklama yaptı.

Erzincan'da ölümlü trafik kazalarını önlemek için başlatılan çelik bariyer uygulaması ile 2024'te...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı