Extreme E’nin CEO’su Alejandro Agag, kısa süre önce yeni seri Extreme H'nin hidrojen yakıtının geliştirilmesini daha fazla araştırmak üzere Formula 1 ve Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) ile birlikte bir çalışma grubuna katılacağını duyurdu. Extreme H'nin 2026 yılına kadar FIA Dünya Şampiyonası statüsü kazanması da planlanıyor.
Agag, "Benim Formula 1'e sunduğum fikir şuydu: Şu an için sentetik yakıtlar üzerine bahis oynuyorsunuz. Fakat hidrojen belki de denklemin bir parçası olabilecek bir teknoloji olacak. Yani Formula 1'in burada neler olacağını takip etmesi gereken tek şey bu. Bu teknoloji, ilk ve sanırım uzun bir süre için tek saf hidrojen dünya şampiyonası yarışına sahip olacağız" dedi.
HİDROJEN KULLANIMI TÜM MOTOR SPORLARI İÇİN OLDUKÇA CAZİP
Extreme E'nin mevcut 10 takımından 5’inin Formula 1 ile doğrudan ya da dolaylı bağları var ve takım sahipleri arasında McLaren, Nico Rosberg, Lewis Hamilton ve Jenson Button gibi isimler yer alıyor. Hidrojen kullanımı tüm motor sporları için cazip bir olasılık haline geldi. Zira kısmen yanmalı motorlarda kullanılabiliyor.
Ancak bir yarış serisine yakıt sağlamak için sadece hidrojen kullanmak küçük bir başarı değil ve hidrojen bazlı diğer projeler son aylarda aksilikler ve gecikmelerle boğuşuyor. En önemlisi, Le Mans hidrojen sınıfı, güvenlik endişeleri gerekçe gösterilerek 2027 yılına ertelendi.
Ancak Extreme E, yarış tarzının hidrojen yakıt hücrelerinin gücünü sergilemek ve test etmek için mükemmel bir şekilde uygun olduğuna inanıyor ve serinin liderliği, geçen ay yapılan ilk testlerin ardından, Şubat 2025'e kadar tamamen ilk hidrojen yarışını gerçekleştireceklerinden emin olduğu belirtiliyor.