Ekim Ayında İkinci El Otomobil Segmentinin Öne Çıkanları
Türkiye'nin ikinci el çevrimiçi araç pazarında, Ekim ayı itibarıyla en çok tercih edilen markalar arasında Volkswagen, Fiat ve Renault yer alıyor. İkinci el araç pazarında, Volkswagen, Şubat ayından bu yana en çok tercih edilen marka pozisyonunu korurken, binek araçlar arasında en çok satılan model yine Fiat Egea oldu.
İlan Sayısında Önemli Artış
AA muhabirinin Indicata verilerine dayanarak yaptığı derlemeye göre, Ekim ayında çevrimiçi platformlarda 441,572 kurumsal ilan yayımlandı. Bu sayı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %14, Eylül ayına göre ise %24 artış gösterdi.
Satışlarda Dikkat Çeken Yüzde Artış
Ekim ayında yayımlanan ilanların %42'si olan 186,583 aracın satışının gerçekleştiği bildirildi. Geçen ay içerisinde satışlar, Eylül ayına göre %7 ve Ekim 2023'e göre %39 oranında artış kaydetti.
Markalar Arasında Volkswagen Rüzgarı
Geçen ay en çok tercih edilen marka olan Volkswagen, toplamda 23,259 satışla sektördeki liderliğini sürdürdü. Bu markayı Renault 22,275 ve Fiat ise 22,215 satışla takip etti. İlk 10'da yer alan diğer markalar arasında Ford (16,409), BMW (11,187), Opel (10,475), Peugeot (9,635), Mercedes-Benz (9,490), Hyundai (8,181) ve Audi (6,611) bulunuyor.
Binek Sınıfında Egea Ön Planda
İkinci el binek otomobil pazarında 154,697 satış gerçekleşti. En çok tercih edilen model Fiat Egea oldu ve 8,651 adet satıldı. Passat (6,948), Clio (6,929), Megane (6,828) gibi modeller de popüler seçenekler arasındaydı.
Hafif Ticari Araçlarda Doblo Rüzgarı
Geçtiğimiz ay hafif ticari araç satışlarında 31,886 satış gerçekleşirken, en çok tercih edilen model Doblo oldu (4,411 adet). Ford Tourneo Courier (4,073) ve Fiat Fiorino (4,033) gibi modeller de dikkat çekti.
Gelişmiş Veri Analizi ve Görünüm
Günlük 450,000'den fazla ikinci el araç datasını analiz eden Indicata, Türkiye'deki ikinci el pazarı hakkında derinlemesine bilgi sunuyor. Bu veriler, 40 binden fazla kurum ile kuruluşun çevrimiçi ilanlarına dayanıyor. İlan geri çekme nedenleri arasında değişen pazar koşulları ve satış belirtilirken, bu durumlar da analize dahil ediliyor.