DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0%
BITCOIN
3.839.275,34 0,17%

Efsane geri mi dönüyor dedikodusu: Şahin ve Doğan üretim iddiasının perde arkası

TOFAŞ Şahin ve Doğan serisinin yeniden üretileceği konusu sosyal medyanın gündeminde yer almakta. Peki bu gerçek mi İşte o açıklama

Yayın Tarihi: 26.08.2025 12:52
Güncelleme Tarihi: 26.08.2025 12:52

Efsane geri mi dönüyor dedikodusu: Şahin ve Doğan üretim iddiasının perde arkası

Türkiye'nin otomotiv tarihinde silinmez bir iz bırakan ve milyonlarca ailenin anılarında özel bir yere sahip olan TOFAŞ Şahin ve Doğan serisinin yeniden üretileceği konusu sosyal medyanın gündeminde yer almakta. 2026 yılında yollara döneceği söylentisiyle büyük bir heyecan yaratan efsane modellerin akıbeti, sektöre yakın kaynakların yaptığı açıklamalarla netlik kazandı.

ŞAHİN VE DOĞAN ARAÇLAR YENİDEN ÜRETİLECEK Mİ?

Her şey, özellikle son birkaç günde sosyal medya platformlarında ve bazı internet sitelerinde hızla yayılan bir haberle başladı. İddiaya göre, 90'lı yılların sembolü haline gelen, "kuş serisi" olarak da bilinen Şahin ve Doğan, günümüz teknolojisiyle donatılarak 2026 yılında yeniden banttan indirilecekti.  Söylentilere göre yeni modeller, eski ruhunu korurken günümüz standartlarını da yakalayacaktı. ABS fren sistemi, sürücü ve yolcu hava yastıkları, modern bir multimedya ekranı ve hatta park sensörleri gibi özelliklerle donatılacağı da iddia edilmekteydi. 

Efsane geri mi dönüyor dedikodusu: Şahin ve Doğan üretim iddiasının perde arkası

Bu hayal, özellikle artan otomobil fiyatları karşısında, ulaşılabilir ve tanıdık bir seçeneğin piyasaya çıkma ihtimali olarak yorumlandı ve kısa sürede en çok konuşulan konulardan biri haline geldi.

Otomotiv sektörünü yakından takip eden kaynaklar ve konuya ilişkin bilgi sahibi çevreler, bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını kesin bir dille ifade etti. 

Uzmanlara göre, Şahin ve Doğan'ın mevcut platformuyla günümüz güvenlik ve emisyon standartlarını karşılaması teknik olarak imkansıza yakın. Bir otomobilin sıfırdan üretilebilmesi için Euro NCAP gibi çarpışma testlerinden geçer not alması ve mevcut karbon emisyon regülasyonlarına uyması gerekiyor. 90'lı yılların teknolojisiyle tasarlanan bir şasiyi ve motoru bu standartlara uygun hale getirmenin maliyeti, yeni bir otomobil tasarlamaktan çok daha yüksek olacağı belirtilrieken, efsanenin aynı tasarımla ve uygun bir fiyatla dönme ihtimali, ticari ve teknik açıdan rasyonel bir temele oturmadığı ortaya çıktı. 

 

Yazar
EDİTÖR

Emine Durgun