DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0,01%
BITCOIN
3.841.705,89 0,32%

e-Call ile Yılbaşı Öncesi 3.902 Yaralıya Ulaşıldı

e-Call sistemi, 1 Ocak - 17 Haziran tarihleri arasında 3.902 yaralıya acil yardım ulaştırdı.

Yayın Tarihi: 19.06.2025 11:13
Güncelleme Tarihi: 19.06.2025 13:04

e-Call ile Yılbaşı Öncesi 3.902 Yaralıya Ulaşıldı

e-Call Sistemi Sayesinde Yaralı Sayısı Arttı

Türkiye genelinde 1 Ocak - 17 Haziran tarihlerinde araç içi acil arama sistemi (e-Call) aracılığıyla yapılan bildirimlerle 3.902 yaralıya yardım ulaştırıldı. Bu süreçte toplamda 134.238 çağrı alındı ve bunlardan 4.089'u asıllı çağrı olarak kaydedildi.

Otomatik Çağrı ve Acil Müdahale

e-Call, mayıs ayında Niğde'de meydana gelen bir kazanın ardından kamuoyunun dikkatini çekti. Tırın Togg marka bir otomobile çarpması sonucu devreye giren sistem, otomatik olarak 112 Acil Çağrı Merkezini arayarak olay yerinin konum bilgilerini paylaştı.

Sistem Nasıl Çalışıyor?

Araçta çokça bulunan e-Call sistemi, kaza anında sürücü veya yolcuların müdahalesine gerek kalmaksızın otomatik olarak devreye giriyor. Söz konusu sistem, 112 Acil Çağrı Merkezi Bilgi İşlem ve Teknik Hizmetler Şube Müdürü Burak Kalpakçıoğlu'nun ifadesine göre, 2018'den itibaren Türkiye'de zorunlu hale geldi. Kalpakçıoğlu, kaza anında sürücünün telefona ulaşmasına gerek olmadığını belirtti: "Sistem çalışmak için sadece araçta SOS tuşuna basmak ya da kaza gerçekleşmesi yeterlidir. Vatandaşın 112’yi aramasına gerek yoktur."

Asılsız Çağrılar ve İletişim Kesintileri

Kalpakçıoğlu, asılsız çağrıları azaltmak için vatandaşlara gerçek acil durumlarda sistemi kullanmaları gerektiğinin altını çizdi. e-Call sistemi, Türkiye'de akıllı ulaşım teknolojileri açısından önemli bir adım olarak kabul ediliyor.

En Çok Çağrı Alınan İller

2023 yılında e-Call vakalarının en yüksek olduğu iller, sırasıyla İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir ve Antalya olarak kaydedildi. En düşük vaka sayısı ise Çankırı, Hakkari, Muş, Bartın ve Ardahan illerinde görülmüştür.

e-Call ve Avrupa Standartları

AB üyesi ülkelerde e-Call sisteminin zorunlu hale gelmesi için 29 Nisan 2015'te gerekli yasal düzenleme kabul edilmiş, 31 Mart 2018'den itibaren yeni binek ve hafif ticari araçlarda 112 e-Call sistemi ile donatılması şart koşulmuştur. Türkiye de bu süreçte yasal ve teknik altyapıyı geliştirerek, e-Call çağrılarının kesintisiz gerçekleşmesi için mobil şebeke işletmecilerine yönelik düzenlemeler yapmıştır.

Türkiye genelinde 1 Ocak-17 Haziran tarihleri arasında araç içi acil arama sistemi (e-Call)...

Türkiye genelinde 1 Ocak-17 Haziran tarihleri arasında araç içi acil arama sistemi (e-Call) üzerinden yapılan bildirimlerle 2 bin 470 trafik kazasında 3 bin 902 yaralıya yardım ulaştırıldı. e-Call, mayıs ayında Niğde'de bir tırın Togg marka otomobile arkadan çarpmasıyla meydana gelen kazanın ardından kamuoyunun gündemine geldi.

Türkiye genelinde 1 Ocak-17 Haziran tarihleri arasında araç içi acil arama sistemi (e-Call)...

Türkiye genelinde 1 Ocak-17 Haziran tarihleri arasında araç içi acil arama sistemi (e-Call) üzerinden yapılan bildirimlerle 2 bin 470 trafik kazasında 3 bin 902 yaralıya yardım ulaştırıldı. e-Call, mayıs ayında Niğde'de bir tırın Togg marka otomobile arkadan çarpmasıyla meydana gelen kazanın ardından kamuoyunun gündemine geldi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı