Deri Sektörü 2026'dan Umutlu: Avrupa ve ABD Pazarlarına Yönelim Artıyor

Türkiye deri sektörü 2025'te ihracatta yüzde 24 artış kaydetti; 2026'da Avrupa, ABD ve Rusya pazarlarının eş zamanlı açılmasıyla toparlanma bekleniyor.

Yayın Tarihi: 29.11.2025 10:53
Güncelleme Tarihi: 29.11.2025 10:53

Deri Sektörü 2026'dan Umutlu: Avrupa ve ABD Pazarlarına Yönelim Artıyor

Deri Sektörü 2026'ya Umutlu Bakıyor

Türkiye deri konfeksiyon sektörü, Rusya-Ukrayna savaşı sonrası daralan pazarlardan toparlanma ve yeni hedeflerle büyüme bekliyor. Türkiye Deri Konfeksiyoncular Derneği Başkanı Cengiz Sarıgül sektörün 2025 performansına ve 2026 beklentilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

2025 ihracatı ve büyüme

Ocak-Ekim 2025 döneminde sektör, geçen yılın aynı dönemine göre %24 artış ile 108 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Bu artış, sektör temsilcilerine 2026 için önemli fırsatlar sunduğunu gösteriyor.

Hedef pazarlar ve fuar stratejisi

Sarıgül, savaşın sona ermesi halinde Türkiye'nin hem geleneksel pazarlara hem de yeni hedef ülkelere güçlü şekilde ulaşabileceğini belirtti. "2026’da Avrupa, Amerika ve Rusya pazarlarının aynı anda açılması durumunda, son birkaç yılda yaşadığımız sıkıntıları tamamen geride bırakacağımıza inanıyoruz." dedi.

Aralık ayındaki fuarın sektör için kritik olduğunu vurgulayan Sarıgül, fuarda deri ve kürk moda sektörünün önde gelen yerli üreticilerinin, dünyanın dört bir yanından gelen satın almacılarla buluşturulacağını söyledi. 18 farklı ülkeden bini aşkın satın almacı gelmesi bekleniyor ve Sarıgül'e göre bu fuar, "toplam sektör ihracatının yaklaşık %50’sinin" çıktığı bir merkez işlevi görüyor.

Sarıgül, fuarların Türkiye'nin küresel belirsizliklerden çıkış yolu olduğunu, yapılan ön görüşmeler, koleksiyon değerlendirmeleri ve sonraki siparişlerle tüm yıla yayılan ticari hacim oluşturulduğunu kaydetti. "Hiçbir tasarım kopyala-yapıştır tasarım değil. Burası modanın şekillendiği, renk, form ve materyal trendlerinin belirlendiği bir merkez niteliği taşıyor." ifadelerini kullandı.

Üretim kalitesi ve iç pazar

Sarıgül, Rusya-Ukrayna savaşının geleneksel pazarları daralttığını, bunun sonucunda Türk deri konfeksiyon sektörünün son iki yıldır ABD ve AB pazarlarına yöneldiğini söyledi. Sektörün artık yüksek kaliteli, moda belirleyen ve katma değerli koleksiyonlara odaklandığını belirterek şu değerlendirmeyi paylaştı:

"Biz gücümüzü modayı belirleyen tasarımlardan, üstün üretim kalitesinden ve hızımızdan alıyoruz. Dünyada bizim kalitemizde deri giyim üretebilen başka bir ülke yok. Biz bütün modelleri üretiyor ve bütün modayı belirliyoruz. Renk olarak, model olarak, materyal olarak farklı farklı deriler üretebiliyoruz. Deriden öyle ürünler yapıyoruz ki, tekstille yarışacak duruma geldik. Dünyanın en iyi derisini üreten bir ülkeyiz."

Sarıgül, iç pazarın da sektör için ciddi bir büyüme alanı haline geldiğini ve Türk tüketicisinin talebinin artmasının sevindirici olduğunu vurguladı. Ayrıca, firmaların Avrupa ve Amerika pazarlarına yönelik ciddi altyapılar hazırladığını ve yeni koleksiyonlarını bu pazarlara göre tasarladıklarını belirtti.

TÜRKİYE DERİ KONFEKSİYONCULAR DERNEĞİ BAŞKANI CENGİZ SARIGÜL

TÜRKİYE DERİ KONFEKSİYONCULAR DERNEĞİ BAŞKANI CENGİZ SARIGÜL

Yazar
EDİTÖR

Ahmet Demir

Ben Ahmet Demir, 30 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin 'son dakika' uzmanıyım diyebilirsiniz. Kriz anları benim işim. En stresli anlarda soğukkanlılığımı korurum ve en hızlı, en doğru bilgiyi almak için uğraşırım. Pratik çözümler benden sorulur.