Çanakkale'de 112 çağrılarına ilişkin veriler açıklandı
Çanakkale Valiliği, 1 Ocak ile 31 Ağustos tarihleri arasındaki 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrılara ilişkin istatistikleri NSosyal hesabından paylaştı.
Veriler ve oranlar
Valiliğin açıklamasına göre 112 Acil Çağrı Merkezi bu dönemde 369.332 çağrı karşıladı. Bu çağrıların 173.679'u gerçek çağrı olarak ilgili birimlere yönlendirilirken, 195.653'ü asılsız olarak kaydedildi. Asılsız çağrıların oranı %52,98 olarak bildirildi.
Valiliğin uyarısı ve sonuçları
Valilik, asılsız ve gereksiz çağrıların gerçek acil durumlara müdahale süresini uzatarak hayat kurtarma şansını azalttığını ve ekiplerin zamanını boşa harcadığını vurguladı. Açıklamada şu ifadeler yer aldı:
Bu çağrılardan 195 bin 653'ü asılsız çağrı olarak kayda geçti. Çağrıların yüzde 52,98'i asılsız ve gereksizdir. Asılsız ve gereksiz çağrılar, gerçek acil durumlara müdahale süresini uzatarak hayat kurtarma şansını azaltıyor ve ekiplerin zamanını boşa harcıyor. 112'yi yalnızca acil durumlar için arayın. Gereksiz aramalar hem yasal işlem hem de idari para cezası ile sonuçlanabilir.