Bursa'da 1. Türkiye açık Kyokushin karate kupası gerçekleştirildi
Türkiye Karate Federasyonu bünyesindeki Kyokushin branşının uluslararası gelişimine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen 1. Türkiye Açık Kyokushin Karate Kupası, 20 Haziran 2026'da Bursa'da gerçekleştirildi. Organizasyona Türkiye, Bulgaristan, Suudi Arabistan ve İran'dan toplam 180 sporcu katıldı.
Organizasyon ve sonuçlar
Sporcular, kata ve kumite kategorilerinde müsabakalara çıktı ve izleyenlere heyecanlı anlar yaşattı. Şampiyonanın organizasyonunu IKO Kyokushinkaikan Türkiye Branş Şefi Ömer Salih Cengiz üstlendi. Yarışma sonunda dereceye giren sporculara kupa, madalya ve başarı belgeleri takdim edildi.
Organizatörün değerlendirmesi ve gelecek hedefleri
Şampiyona sonrası açıklama yapan Ömer Salih Cengiz, organizasyonun amacının Türk sporcuların uluslararası düzeyde tecrübe kazanmasına katkı sağlamak olduğunu belirtti. Cengiz, 'IKO Kyokushinkaikan Türkiye ekibi olarak, ülkemizde Kyokushin Karate ile ilgilenen sporcularımızın uluslararası düzeyde tecrübe kazanması ve ülkemizi dünya arenasında en iyi şekilde temsil etmesi amacıyla bu organizasyonu gerçekleştirdik. Başta Türkiye Karate Federasyonu yönetimine, yarışmaya katılan ülkelerin temsilcilerine, sporcularımıza, antrenörlerimize, hakemlerimize ve emeği geçen tüm Kyokushin camiamıza teşekkür ediyorum' ifadelerini kullandı.
Cengiz ayrıca gelecek yıl organizasyonu daha kapsamlı şekilde gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirterek, 'Gelecek yıl çok daha kapsamlı ve güçlü bir organizasyonda yeniden bir araya geleceğiz' dedi. Bu ilk organizasyon, katılımcı sayısı ve çok uluslu yapısıyla Kyokushin'ın Türkiye'deki uluslararası profilini güçlendirme potansiyeli taşıyor.
4 ÜLKEDEN GELEN 180 SPORCU, BURSA’DAKİ KYOKUSHİN KUPASI’NDA BULUŞTU