DOLAR
42,81 -0,18%
EURO
50,19 0,03%
ALTIN
5.952,58 0,1%
BITCOIN
3.764.913,28 -3,7%

Belen-Topboğazı Otoyolu'nda T-1 Tünelinde İlk Işık Görüldü: Amanos Dağları 8,5 km'lik Tek Tünelle Aşılıyor

Belen-Topboğazı Otoyolu'nda 15 Nisan 2024'te başlayan çalışmada, 8,5 km uzunluğundaki T-1 tünelinde ilk ışık görüldü; proje 19,2 km, 2 tünel ve 1 viyadük içeriyor.

Yayın Tarihi: 19.12.2025 10:45
Güncelleme Tarihi: 19.12.2025 11:04

Belen-Topboğazı Otoyolu'nda T-1 Tünelinde İlk Işık Görüldü: Amanos Dağları 8,5 km'lik Tek Tünelle Aşılıyor

Belen-Topboğazı Otoyolu'nda T-1 Tünelinde ilk ışık

Hatay’da Amanos Dağları’nı tünellerle aşacak Belen-Topboğazı Otoyolu projesinde, 8,5 kilometre uzunluğunda ve 17 metre genişliğindeki birinci tünelin bitiş noktasında ilk ışık görüldü. Proje, 15 Nisan 2024 tarihinde başlayan inşaat çalışmalarıyla ilerliyor ve milli bütçeyle yapılan altyapı yatırımları arasında öne çıkıyor.

Projenin kapsamı ve ulaştırma etkisi

Belen-Topboğazı Otoyolu, toplam 19,2 kilometre uzunluğunda olup, 2 adet tünel ve 1 adet viyadük içeriyor. İlerleyen inşaat safhasında viyadük imalatı yüzde 75 seviyesine ulaşmış bulunuyor; tünellerden biri (T-1) büyük oranda tamamlandı, diğer tünel (T-2) ise 24 saat esaslı devam eden çalışmalarla ilerletiliyor.

Proje, Amanos Dağları’nı tünellerle geçerek Amik Ovası ve çevresine daha hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım altyapısı sağlamayı hedefliyor. Otoyolun tamamlandığında Kırıkhan, Hassa, İslahiye, Nurdağı ile Kahramanmaraş ve Gaziantep istikametlerine kesintisiz ve ekonomik ulaşım imkânı sunması bekleniyor. Ayrıca Antakya Organize Sanayi Bölgesi, Hatay Havalimanı ve Antakya merkezi doğrudan otoyol ağına bağlanarak bölgenin üretim ve lojistik kapasitesine katkı sağlayacak.

Vali Mustafa Masatlı'nın değerlendirmesi

Hatay Valisi Mustafa Masatlı, çalışmaların hızla sürdüğünü belirterek projenin yalnızca bir ulaşım yatırımı olmadığını, aynı zamanda şehrin yeniden inşası ve kalkınma vizyonunun bir parçası olduğunu vurguladı. Masatlı, sürece ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı:

"Asırların felaketi 6 Şubat depremlerinin ardından, asırların ihya, inşa ve imar çalışmaları devam ediyor. Belen Tüneli Projesi, yalnızca bir ulaşım yatırımı değil, Hatay’ımızın geleceğine atılmış güçlü bir adımdır. ... Bu proje ile birlikte, geçilmesi oldukça güç olan Amanos Dağları tünellerle aşılmakta, Amik Ovası’na hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım altyapısı tesis edilmektedir."

Masatlı ayrıca, "T-1 olarak adlandırdığımız birinci tünelde çalışmalar neredeyse tamamlandı ve sizler de görüyorsunuz tünelin bitiş noktasında çok şükür ki ışığı gördük" ifadeleriyle tünelde kaydedilen ilerlemeyi özetledi. T-2 bölümünde ise çalışmaların geceli gündüzlü sürdüğünü belirtti.

Projenin ilerleyişi, deprem sonrası yeniden inşa sürecinin önemli bir bileşeni olarak sunuluyor; yetkililer, yollar, tüneller ve viyadüklerle bölgenin ulaşım altyapısının güçlendirilmesinin ekonomik ve sosyal faydalarını öne çıkarıyor.

Not: İçerikte yer alan tarih, uzunluk, genişlik ve ilerleme oranları proje yetkililerinin paylaştığı bilgiler doğrultusunda korunmuştur.

HATAY’DA AMANOS DAĞLARI’NI TÜNELLERLE AŞARAK İSKENDERUN VE ANTAKYA’YI BİRBİRİNE BAĞLAYACAK OLAN...

HATAY’DA AMANOS DAĞLARI’NI TÜNELLERLE AŞARAK İSKENDERUN VE ANTAKYA’YI BİRBİRİNE BAĞLAYACAK OLAN BELEN-TOPBOĞAZI OTOYOLU TÜNELİ’NDE ÇALIŞMALAR ARALIKSIZ SÜREN BİRİNCİ TÜNELİN BİTİŞ NOKTASINDA İLK IŞIK GÖRÜLDÜ.

HATAY’DA AMANOS DAĞLARI’NI TÜNELLERLE AŞARAK İSKENDERUN VE ANTAKYA’YI BİRBİRİNE BAĞLAYACAK OLAN...

Yazar
EDİTÖR

Meryem Özdemir

Ben Meryem Özdemir, 24 yaşındayım, Bursa'dan çalışıyorum. aksiyon.com.tr Gündem'deyim ama spesifik olarak eğitim ve sağlık politikalarındaki güncel gelişmelere odaklanıyorum. Öğrenmeye açık, meraklı ve enerjik bir yapım var.