DOLAR
42,73 -0,02%
EURO
50,24 -0,1%
ALTIN
6.001,48 -0,69%
BITCOIN
3.767.691,72 -2,44%

Bartın Üniversitesi'nde 'Yeni Medya, Yeni Pazarlama' sempozyumu: Dijitalleşmenin medya, eğitim, pazarlama ve ekonomi etkileri

Bartın Üniversitesi'nin çevrim içi sempozyumunda dijitalleşmenin medya, pazarlama, eğitim ve ekonomide yarattığı dönüşüm disiplinlerarası söylemlerle ele alındı.

Yayın Tarihi: 18.12.2025 17:14
Güncelleme Tarihi: 18.12.2025 17:14

Bartın Üniversitesi'nde 'Yeni Medya, Yeni Pazarlama' sempozyumu: Dijitalleşmenin medya, eğitim, pazarlama ve ekonomi etkileri

Bartın Üniversitesi'nde "Yeni Medya, Yeni Pazarlama: Dijital Çağın Dinamikleri" sempozyumu

Bartın Üniversitesi (BARÜ) Bartın Meslek Yüksekokulu tarafından çevrim içi düzenlenen sempozyumda, dijitalleşmenin medya, pazarlama, eğitim ve ekonomi üzerindeki çok boyutlu etkileri disiplinlerarası bir bakışla tartışıldı. Etkinliğin açılış konuşmasını BARÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Akkaya yaptı.

Açılış konuşması: Üniversitelerin dijital çağdaki rolü

Rektör Prof. Dr. Ahmet Akkaya, sempozyum açılışında üniversitelerin sorumluluklarına dikkat çekerek şunları söyledi: "Günümüz çağında yeni medya etkileşimin ve hızın merkezde olduğu yeni bir iletişim kültürüdür. Bu kültür düşünme biçimlerimizi, üretim anlayışımızı ve ekonomik ilişkilerimizi etkilemektedir. Bu noktada üniversitelerin temel sorumluluklarından biri de geçmişin birikimini dijital çağın gereklilikleriyle harmanlayabilen, değişen dünya şartlarına uyum sağlayabilen dijital yetkinliklere sahip bireyler yetiştirmektir. Bu sempozyum öğrencilerimizin dijital dönüşümü akademik ve uygulamalı boyutlarıyla değerlendirmesine, güncel gelişmeleri alanın uzmanlarından takip etmesine ve üniversite-sektör-toplum etkileşiminin güçlenmesine önemli katkılar sunacaktır".

Oturum başkanlığı ve kapsam

Oturum başkanlığını Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesinden Prof. Dr. Barış Bulunmaz üstlendi. Bulunmaz, "Dijital Medya ve Kültürel Dönüşüm" başlıklı değerlendirmesinde yeni medyanın gelişim sürecini ve dijital platformların toplumsal değerler ile kültür üzerindeki dönüştürücü rolünü ele aldı.

Konuşmacılar ve başlıklar

Sempozyumda, alanında uzman konuşmacılar dijitalleşmenin farklı boyutlarına ilişkin bulgularını ve analizlerini sundu:

Doç. Dr. Yasemin Bilişli (Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu) "Yapay Zekâ Çağında Influencer Ekonomisi: Dijital Güvenin Anatomisi" başlıklı sunumunda, influencer ekonomisinin yapay zekâ destekli içerik üretimiyle geçirdiği dönüşümü değerlendirdi.

Dr. Hakan Öngören (Bağımsız araştırmacı) "Yeni Eğitim ve Dijital Vatandaşlık" başlıklı konuşmasında eğitim modellerindeki değişimi, dijital vatandaşlık bilincini, 21. yüzyıl becerilerini ve öğretmenin rolünü ele aldı.

Dr. Öğr. Üyesi Barış Armutcu (Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi) "Yapay Zekâ Pazarlaması" başlıklı sunumunda kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri ve otomasyon uygulamalarının pazarlama anlayışını nasıl dönüştürdüğüne örneklerle ışık tuttu.

Dr. Öğr. Üyesi Nazlıcan Dindarik (Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi) "Dijital Dönüşüm Çağında Akıllı Lojistik ve Tedarik Zinciri: Yeni Medyanın Etkileri" başlıklı konuşmasında yeni medya ve dijital teknolojilerin lojistik ile tedarik zinciri yönetimine getirdiği yeniliklere ve akıllı sistemlerin sağladığı katkılara vurgu yaptı.

Sempozyumun sonuçları

Sempozyum, dijital çağın dinamiklerine ilişkin disiplinlerarası bir perspektif sundu ve üniversite-sektör-toplum etkileşiminin güçlendirilmesine yönelik tartışmalarla tamamlandı. Etkinlik, soru-cevap bölümü ile sona erdi.

BARTIN ÜNİVERSİTESİNDE (BARÜ) DÜZENLENEN SEMPOZYUMDA DİJİTALLEŞMENİN MEDYA, PAZARLAMA, EĞİTİM VE...

BARTIN ÜNİVERSİTESİNDE (BARÜ) DÜZENLENEN SEMPOZYUMDA DİJİTALLEŞMENİN MEDYA, PAZARLAMA, EĞİTİM VE EKONOMİ ÜZERİNDEKİ ÇOK BOYUTLU ETKİLERİ DİSİPLİNLER ARASI BAKIŞLA ANLATILDI.

BARTIN ÜNİVERSİTESİNDE (BARÜ) DÜZENLENEN SEMPOZYUMDA DİJİTALLEŞMENİN MEDYA, PAZARLAMA, EĞİTİM VE...

Yazar
EDİTÖR

Sultan Bulut

Ben Sultan Bulut, 28 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Yaşam kategorisinde moda, kültür-sanat etkinlikleri ve şehir rehberleri hazırlıyorum. Trendleri yakından takip ederim. Estetik zevkime güvenirim ve detaycıyımdır.