Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı Marmara'da Demiryolu Taşımacılığını Güçlendiriyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından açıklanan Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı, 9 Mayıs'ta işletmeye alınarak Van Gölü'nden sonra Türkiye'nin ikinci tren feribot hattı olarak hizmete başladı. Hat, Marmara Denizi üzerinden demir yolu yük taşımacılığına yeni bir alternatif sunuyor.
Hat Özellikleri ve İşleyiş
Feribotun güvertesinde 800 metre uzunluğunda ray bulunuyor ve 37 vagon taşıma kapasitesine sahip. Sefer süresi ortalama 4 saat olarak planlandı ve sistem 7 gün 24 saat çalışacak şekilde organize edildi; günde birden fazla sefer yapılabiliyor. Bu düzenlemeyle zaman ve eşya cinsi sınırlaması olmadan taşımalar gerçekleştirilebiliyor, ayrıca askeri ve stratejik taşımalar için alternatif bir güzergâh sağlanmış oluyor.
Marmaray ile Karşılaştırma ve Kapasite
Bakan Uraloğlu, Marmaray hattında parlayıcı, patlayıcı maddeler ve açık yüklerin geçişine izin verilmediğini, ayrıca hattın yalnızca bakım aralığında sınırlı sayıda yük trenine olanak tanıdığını hatırlattı. Buna karşılık Bandırma-Tekirdağ hattı, Marmaray'a göre daha yüksek kapasiteli bir seçenek sunuyor: Marmaray hattından taşınan yıllık yük miktarı ortalama 300 bin ton seviyesindeyken, Bandırma–Tekirdağ hattının yıllık kapasitesi 2,8 milyon ton olarak belirtiliyor. Bakanlığın verdiği bilgiye göre yeni hattın sağladığı kapasite Marmaray'a göre 9 kat daha fazla yük taşıma imkânı sunuyor.
Lojistik ve Uluslararası Etki
Feribot bağlantısı demir yolu-deniz yolu entegrasyonunu güçlendirerek kesintisiz, verimli ve çevreci bir lojistik akışı mümkün kılmayı hedefliyor. Uraloğlu, hattın Türkiye'nin uluslararası taşımacılıktaki konumunu güçlendireceğini ve ihracatta avantaj sağlayacağını belirtti. Hattın hizmete alınmasından bu yana 21 sefer gerçekleştirildi ve toplamda 35 bin ton yük Marmara Denizi'ni geçti.
Orta Koridor ve Mesafe Avantajları
Ulaştırma altyapısının Orta Koridor'a sağladığı katkıya dikkat çeken Uraloğlu, hattın uluslararası ve yurt içi taşımacılıkta önemli bir alternatif oluşturduğunu vurguladı. Örnek olarak, Manisa–Kapıkule güzergâhının mesafesi 1119 kilometreden 445 kilometreye, Kayacık–Kapıkule arasının ise 1023 kilometreden 871 kilometreye indi. Mesafelerin kısalmasıyla zaman ve maliyet tasarrufu sağlanacağı belirtildi.
Bu veriler ışığında Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı, Marmara Denizi üzerinden demiryolu yük taşımacılığına yeni bir kapasite ve esneklik getirerek hem ulusal hem de uluslararası lojistik akışını desteklemeye devam ediyor.