Bist 100
9.347,17 0%
DOLAR
30,95 -1,14%
EURO
33,54 -0,54%
ALTIN
1.976,49 -1,51%

Apple, kontrolünü azaltacak onarım hakkı tasarısına karşı çıkıyor!

Apple, onarım hakkını desteklediğini söylese de Oregon'da parça eşleştirmeyi kısıtlayacak yeni bir yasaya karşı olduğunu açıkladı.

Yayın Tarihi: 10.02.2024 18:02
Güncelleme Tarihi: 10.02.2024 18:02

Apple, kontrolünü azaltacak onarım hakkı tasarısına karşı çıkıyor!

Apple Kaliforniya'da onarım hakkı tasarısını desteklese de Oregon'da parça eşleştirme olarak bilinen uygulamayı yasaklamaya çalışan yeni bir tasarıya karşı lobi yaparken görüldü. Siber güvenlik uzmanı Tarah Wheeler, 404 Media tarafından daha önce bildirildiği üzere, şirketin onarım sürecinin tam kontrolünden vazgeçmek istemediğini gösteren, eyaletin önerdiği onarım hakkı yasa tasarısıyla ilgili bir duruşmanın görüntülerini yayınladı ve duruşma sırasında ifade verdi. Apple'ın güvenli tasarım ekibinden sorumlu üst düzey yöneticisi John Perry, Apple'ın parça eşleştirmeyi "onarımı kolaylaştırmak" ve aynı zamanda cihazın ve verilerinin "güvende kalmasını" sağlamak için kullandığını söyledi.

Söz konusu yasa tasarısı, SB 1596, şirketlerin hem müşterilerin hem de bağımsız tamir atölyelerinin bozuk ürünleri tamir etmek için ihtiyaç duydukları belgeleri, araçları ve parçaları sağlamasını gerektiriyor. Bununla birlikte, Kaliforniya'daki tasarıdan farklı olarak, Apple gibi şirketler tarafından uygulanan ve müşterilerin bir cihazı satış sonrası parçalarla tamir etmesini engelleyebilecek bir kısıtlama olan parça eşleştirmesini de hedefliyor.

Apple, bazı durumlarda kullanıcıların pil ve ekran gibi yedek parçaları Apple'ın Sistem Yapılandırma aracını kullanarak aygıtlarıyla eşleştirmelerini gerektiriyor. Parçanın Apple'a ait olduğu doğrulanmazsa, müşteriler taktıkları parçanın orijinal olmadığını belirten sinir bozucu bildirimler alacak ve Face ID gibi özellikler çalışmayabilecek.

apple

TÜKETİCİLER ONARIM İÇİN HANGİ PARÇALARI KULLANACAKLARINI SEÇME HAKKINA SAHİP

Perry, tasarının parça eşleştirme konusundaki tutumunun cihaz üreticilerini kaynağı bilinmeyen parçaların ve tüketici cihazlarının kullanımına izin vermeye zorlayarak Oregonluların güvenliğini, emniyetini ve mahremiyetini baltalayacağını ifade etti. Perry, ayrıca Apple'ın parça eşleştirme sürecini güncellediğini, böylece müşterilerin artık yeni bir parça takarken Apple destek birimiyle iletişime geçmek zorunda kalmadığını belirtti.

Üst düzey yönetici, "Tüketiciler, cihazın onarım geçmişini şeffaf bir şekilde yansıtması ve parçanın kullanımının tüketici emniyeti, güvenliği veya gizliliği açısından bir risk oluşturmaması koşuluyla, onarım için hangi parçaları kullanacaklarını seçme hakkına sahiptir" dedi.

Apple, onarım hakkına karşı yıllarca mücadele ettikten sonra geçtiğimiz ekim ayında parçaları, araçları ve belgeleri müşterilerin kullanımına sunmak için yeni bir girişim başlattığını duyurdu. Şirket, ayrıca bir dizi iPhone ve Mac'i içeren bir Self Servis Onarım programı başlattı ve genişletmeye devam ediyor.