Amasya'da Filistin ve Küresel Sumud Filosu'na Destek Yürüyüşü
Amasya Üniversitesi tarafından, Filistin ve Küresel Sumud Filosu'na destek amacıyla bir yürüyüş düzenlendi. Etkinliğe Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi (DOKAP) Bölgesi'ndeki üniversitelerin rektörleri ve akademisyenler katıldı.
Katılımcılar, İstasyon Köprüsü'nde bir araya gelerek Türk ve Filistin bayrakları ile pankartlar taşıdı. Grup, kent merkezindeki Yavuz Selim Meydanı'na yürürken İsrail aleyhine sloganlar attı.
Prof. Dr. Erol Özvar konuşmasında, yıllardır süren ablukanın Gazze halkını yalnızlığa, yoksulluğa ve umutsuzluğa mahkum ettiğini belirtti. Özvar, İsrail'in saldırılarının artık soykırım aşamasına geçtiğine dikkati çekti ve "İsrail'in kadın, yaşlı, çocuk, ihtiyar, sivil ve asker demeden Gazze'de Müslümanları katlettiğine" işaret etti.
Özvar, "Bu soykırımı en şiddetli şekilde lanetliyoruz. Gazze'ye yapılan bu zulme karşı asla susmayacağız, asla sesimizi kısmayacağız. Sonuna kadar, Gazze özgürlüğe kavuşuncaya kadar üniversiteler, öğrenciler, bilim insanları olarak sesimizi yükseltmeye devam edeceğiz. Zulmün olduğu yerde adalet olmaz. Adaleti test etmek için zulmün ortadan kalkması gerekiyor. Üniversiteler de bu zulme göz yumamaz." ifadelerini kullandı.
Mazlum halkların yanında olacağız
Özvar, Amasya'da 15 üniversite ve Yükseköğretim Kurulu olarak İsrail'in saldırılarını lanetlemek amacıyla bir araya geldiklerini belirtti. Üniversitelerin yalnızca bilgi üretmek ve yaymak için değil, dayanışma, kardeşlik ve birlik için de var olduğunu vurguladı.
Özvar, "Sadece hizmetimiz Türk öğrencilerimizle sınırlı değildir. Türk öğrencilerimizin yanı sıra bu üniversitelerimizde okumayı hak eden dünyadaki bütün öğrencilere ev sahipliği yapmaktayız. Sayın Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın bizlere koyduğu vizyon doğrultusunda İslam dünyasından, Türk dünyasından, Afrika'dan, dünyanın farklı yerlerinden uluslararası öğrenciler almaya devam edeceğiz. Mazlum halkların yanında olacağız." dedi.