Almanya'da şirketlerin yüzde 40,9'u iş süreçlerinde yapay zeka kullanıyor. Münih merkezli Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), yapay zeka kullanımına ilişkin yaptığı anketin sonuçlarını açıkladı. Geçen yıl bu oran yüzde 27 olarak kaydedilmişti.
Buna ek olarak, Alman şirketlerin yüzde 18,9'u yakın gelecekte yapay zekayı iş süreçlerine entegre etmeyi planladığını belirtti. Yapay zeka kullanımı, özellikle inşaat sektöründe dikkat çeken bir artış gösterdi. Bu sektör, son iki yılda yüzde 7,1'den yüzde 25'e yükseldi. İmalat ve hizmet sektörlerinde ise yapay zeka kullanımı yüzde 40 seviyesindedir.
Ifo'nun araştırmasına göre, sektörel bazda yapay zeka kullanımında büyük farklılıklar mevcut. Reklamcılık ve pazar araştırması sektöründe bu oran yüzde 84,3'e kadar çıkarken, otomotiv endüstrisinde yüzde 70,4 ve kimya ve makine mühendisliği alanlarında ise yüzde 50 seviyelerine ulaştı.
Bunun yanı sıra, şirket büyüklüğü ile yapay zeka kullanımı arasında önemli bir ilişki gözlemleniyor. Büyük ölçekli şirketlerin yüzde 56'sı yapay zeka kullanırken, KOBİ'lerde bu oran yüzde 38, küçük işletmelerde ise sadece yüzde 31 olarak belirlendi.
Ifo Anketler Merkezi Müdürü Klaus Wohlrabe, yapay zekanın şirketlerde giderek daha stratejik bir konu haline geldiğini ifade etti. Wohlrabe, asıl zorluğun yapay zekayı mevcut iş süreçlerine mantıklı bir şekilde entegre etmek olduğunu vurguladı.
Öte yandan, Ifo, 5 Haziran tarihinde Almanya'daki her dört şirketten birinin, yapay zeka kullanımı sebebiyle önümüzdeki beş yıl içinde işten çıkarmaların olacağını öngördüğünü bildirmişti.