AB'de Temmuzda Yeni Otomobil Satışları %7,4 Arttı
ACEA verileri pazar dinamiklerini ortaya koyuyor
Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışları, temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre %7,4 artış göstererek 914 bin 680 adede ulaştı. Bu veriler, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklandı.
Temmuz verileri, yakıt türleri ve alternatif tahrik sistemlerine göre satış dağılımında da değişiklikler olduğunu ortaya koyuyor. Birlik üyesi ülkelerde satılan yeni otomobillerin %34,2'si hibrit, %27,2'si benzinli, %15,6'sı elektrikli, %10'u fişli (Plug-In) hibrit, %10'u dizel ve %3,1'i diğer yakıt türlerini kullanıyor.
Elektrikli araçlar ve aylık performans
Elektrikli otomobil satışları temmuzda yıllık bazda %39,1 artış göstererek 142 bin 699 adede yükseldi. Tam elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam satışlardaki payı ise %59,8 olarak kaydedildi.
Ülke bazında baktığımızda, temmuzda satışlar Almanya'da %11,1 ve İspanya'da %17,1 artarken, Fransa'da %7,7 ve İtalya'da %5,1 gerileme görüldü.
Ocak-Temmuz dönemi ve üretici sıralaması
Yılın ilk yedi ayında (Ocak-Temmuz) toplam satışlar geçen yılın aynı dönemine göre %0,7 azalarak 6 milyon 491 bin 448 düzeyine indi.
Otomotiv üreticileri arasında temmuz ayında en fazla yeni otomobil satışı yapan grup, 262 bin 69 araçla Volkswagen Grubu oldu. Bunu 135 bin 992 satışla Stellantis Grubu (Peugeot, Fiat, Citroen, Opel gibi markalar), 96 bin 943 satışla Renault Grubu ve 75 bin 602 satışla Toyota Grubu takip etti.
ACEA tarafından açıklanan bu veriler, AB otomobil pazarında elektrikli ve hibrit araçların payının yükseldiğine ve üretici rekabetinin sürdürülmesine işaret ediyor.