Balıkesir'in Susurluk ilçesinde 1984 yılında kurulan Yörsan, 2020 yılında yaşadığı iflasın ardından yeni bir yatırımcıyla birlikte yeniden yapılanarak ihracata başladı. Türkiye'nin ilk beyaz peynir fabrikası olarak bilinen Yörsan, bölgenin ekonomisine ve istihdamına büyük katkı sağlıyor.
2022 yılında Matlı Şirketler Grubu altında yapılan yatırımlar sonrası faaliyetlerine devam eden firma, doğrudan 550 kişiye iş imkanı sunmakla kalmayıp, yüzlerce yerel üreticiye de destek vermeye başladı. Günlük 320 ton süt işleme kapasitesine sahip tesis, Azerbaycan, KKTC, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Irak ve Türkmenistan gibi ülkelere ihracat gerçekleştiriyor.
Bu yıl 800 bin dolar ihracat yapmayı bekleyen Yörsan, 2025 yılına kadar dış satım hedefini 4 milyon dolar olarak belirlemiş durumda. Yeni yatırımlarla birlikte istihdam sayısını 1000'e çıkarmayı hedefleyen firma, bu süreçte yerel üreticilerin yeniden süt hayvanı yetiştirmesine de katkıda bulunarak bölge ekonomisini canlandırıyor.
Matlı Şirketler Grubu ve Bursa Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, Yörsan'ın tarihçesine ve geleceğine dair değerlendirmelerde bulundu. Matlı, 'Yörsan, köklü bir Anadolu hikayesinin parçası. Ekosistemimizi tamamlayarak bölgeyi canlandırmaya başladık' dedi.
Yörsan'ın tekrar tarih yazacağını belirten Matlı, 'Gıdanın milli oranda gelişmesi için üzerimize düşeni yapıyoruz. Ülkemize inanıyoruz ve bu coğrafyanın gıda kültürüne katkı sağlamayı sürdüreceğiz' ifadelerini kullandı.
Süt ve süt ürünleri alanında Türkiye'nin en eski markalarından Yörsan, iflasının ardından el değiştirme sürecinin tamamlanmasıyla ülkenin ekonomisine ve istihdamına katkıda bulunmayı sürdürüyor. 2022'de Matlı Şirketler Grubu'na geçmesiyle yaklaşık 1,5 milyar liralık yatırımla yeniden ayağa kaldırılan firma, doğrudan 550 kişiyi istihdam etmesinin yanı sıra yüzlerce üreticiye yeniden destek sağlamaya başladı. Türkiye'nin dört bir yanına günlük işlenen 320 ton süt ürünlerini gönderen 1000 ton kapasiteli işletmenin Azerbaycan, KKTC, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Irak ve Türkmenistan'a ihracata başlaması markaya dış ülkelerden talebi artırdı. Bu yılı 800 bin dolar ihracatla kapatmaya hazırlanan firma, 2025 yılında ise 4 milyon dolarlık dış satım hedefliyor.
Süt ve süt ürünleri alanında Türkiye'nin en eski markalarından Yörsan, iflasının ardından el değiştirme sürecinin tamamlanmasıyla ülkenin ekonomisine ve istihdamına katkıda bulunmayı sürdürüyor. 2022'de Matlı Şirketler Grubu'na geçmesiyle yaklaşık 1,5 milyar liralık yatırımla yeniden ayağa kaldırılan firma, doğrudan 550 kişiyi istihdam etmesinin yanı sıra yüzlerce üreticiye yeniden destek sağlamaya başladı. Türkiye'nin dört bir yanına günlük işlenen 320 ton süt ürünlerini gönderen 1000 ton kapasiteli işletmenin Azerbaycan, KKTC, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Irak ve Türkmenistan'a ihracata başlaması markaya dış ülkelerden talebi artırdı. Bu yılı 800 bin dolar ihracatla kapatmaya hazırlanan firma, 2025 yılında ise 4 milyon dolarlık dış satım hedefliyor.