Yeşilay onursal başkanı Nuri Çetin: 'Gençliğe yapılan yatırım geleceğe yapılan yatırımdır'
Kütahya'da 30 Ağustos Mahallesi'nde yapımı tamamlanan Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe 1920'nin açılış töreni, İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik, Kütahya Valisi Musa Işın, Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç ve protokol üyelerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Törende konuşan Yeşilay Onursal Başkanı Nuri Çetin, gençliğe yapılan yatırımların ülkenin geleceğine doğrudan katkı sağlayacağını belirtti.
yatırımın önemi ve merkezlerin rolü
Çetin, açılışını yaptıkları tesislerin yalnızca fizikî mekânlar olmadığını vurgulayarak, bu tür merkezlerin gençlerin eğitimine, sosyal ve kişisel gelişimine katkıda bulunan eğitim ve sosyal gelişim alanları olduğunu söyledi. Konuşmasında bu yatırımların bağımlılıkla mücadelede önemli bir rol üstleneceğini ifade etti ve tesislerin gençlerin hayata daha güçlü hazırlanmasına hizmet etmesini diledi.
yeşilay ile tanışma ve gönüllülük geçmişi
Gençlik yıllarında bir çay bahçesinde başlayan Yeşilay yolculuğunu aktaran Çetin, yaklaşık yarım asrı aşan gönüllülük geçmişine ve Kütahya Şube Başkanlığı görevini 16 dönem sürdürmüş olmasına dikkat çekti. Çetin, o dönemde verilen manevi ve maddi desteğin bugün elde edilen başarıların temeli olduğunu belirterek, Yeşilay çatısı altında yetişen birçok gencin üniversite eğitimini tamamlayıp topluma faydalı bireyler hâline geldiğini söyledi.
kurumsal gelişim ve yerel destek
Çetin, Yeşilay'ın Kütahya'daki kurumsal gelişim sürecine ilişkin anekdotlar paylaşarak 1990 yılında şube başkanlığı döneminde dönemin Kütahya Valisi merhum Kaya Uyar öncülüğünde düzenlenen toplantıların, çok sayıda iş insanı ve hayırseverin Yeşilay'a destek vermesini sağladığını kaydetti. Bu desteklerin kurumun fiziki yatırımlarının hayata geçirilmesinde belirleyici olduğuna dikkat çekti.
mülkiyet sorunu ve çözümü
Konuşmasında son yıllarda bazı tesislerin tahsis süresinin sona erme ihtimali nedeniyle belirsizliğe düştüğünü aktaran Çetin, 2024 yılında tahsis süresinin sona erme noktasına gelmesi üzerine yapılan görüşmeler neticesinde sorunun çözüldüğünü belirtti. Çetin, 'Sayın Bakanımızın ve Sayın Valimizin destekleriyle mesele geniş bir perspektiften ele alındı' ifadelerini kullanarak, tesislerin mülkiyetine ilişkin önemli adımlar atıldığını ve alanların Yeşilay'ın hizmetine kazandırıldığını vurguladı.
gelecek hedefleri ve teşekkür
Yeşilay Genel Merkezi ve Genel Başkan Mehmet Dinç'in gençlere yönelik yatırımlara büyük önem verdiğini anlatan Çetin, yeni projelerin hayata geçirilmesi için çalışmaların süreceğini belirtti. Yeşilay'ın yalnızca bağımlılıkla mücadele eden bir kuruluş olmadığının; aynı zamanda gençlerin sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayan bir sivil toplum kuruluşu olduğunun altını çizdi. Konuşmasını, 'Bizler bu davanın gönüllüleri olarak her zaman Yeşilay'ın yanında olmaya devam edeceğiz. Hiçbir zaman pes etmek yok' sözleriyle tamamladı ve açılışta emeği geçen herkese teşekkür etti.
Tören sonunda Nuri Çetin'e, İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik ve Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç tarafından Yeşilay Üstün Hizmet Madalyası takdim edildi.
Yeşilay Onursal Başkanı Nuri Çetin: "Gençliğe yapılan yatırım geleceğe yapılan yatırımdır"