Bist 100
10.417,04 2%
DOLAR
32,3 -0,04%
EURO
35,13 0,48%
ALTIN
2.393,29 -0,41%

Yapılan bir araştırmaya göre, TikTok, müzik endüstrisine yön veriyor!

TikTok, son zamanlarda müzikseverlerin yeni şarkılar keşfetmek için kullandığı bir platform haline geldi. TikTok'un hazırlattığı yeni bir rapora göre, TikTok kullanıcılarının konserlere gitme ve dijital müzik platformları için ödeme yapma olasılığı da ortalama bir dinleyiciden daha yüksek. İşte detaylar...

Yayın Tarihi: 21.11.2023 18:36
Güncelleme Tarihi: 21.11.2023 18:36

Yapılan bir araştırmaya göre, TikTok, müzik endüstrisine yön veriyor!

Hazırlanan raporda yazarlar, şirketin müzik endüstrisindeki ortaklarının gelirlerini artırdığını ortaya koyuyor. TikTok, bir yandan uzun zamandır müzik şirketleri ve diğer hak sahipleriyle ilişkilerini sürdürürken bir yandan da müzik sektöründen para kazanmanın yeni yollarını arıyor.

Raporun yazarları, "Bu rapor, TikTok kullanıcılarının sanatçılarla ve müzikleriyle etkileşiminin nasıl daha yüksek ilişkili olduğuna odaklanırken, TikTok kullanıcılarını müzik endüstrisi için değerli kılan farklı tüketici davranışlarını da belirleyecektir" dedi.

Araştırma sonuçlarının sanatçılara ve müzik şirketlerine TikTok’taki müzik alışkanlıkları sayesinde daha iyi gelir elde etmeleri konusunda yardımcı olacağı belirtiliyor.

tikton

TİKTOK KULLANICILARIN KONSERE GİTME ORANI DAHA YÜKSEK

Örneğin, Birleşik Krallık'ta TikTok kullanan araştırma katılımcılarının yüzde 45'i 2022’de bir konsere katıldığını söylerken, bu oran diğer müzik dinleyicilerinin yüzde 35'ine karşılık geliyor.

ABD'de ise bu farkın daha az olduğu belirtiliyor. TikTok kullanıcılarının yüzde 38'i 2022’de bir konsere katıldığını söylerken, bu oranın diğer müzik dinleyicilerinde yüzde 33 olduğu belirtiliyor.

TikTok'un kullanıcıları konserlere yönlendirme becerisi, gelecek ay ABD’nin eyaleti Arizona'da ilk global yüz yüze müzik etkinliğine ev sahipliği yaparak test edilecek. TikTok in the Mix olarak adlandırılan konsere Cardi B ve Charlie Puth gibi isimler katılacak.