Bist 100
9.312,12 0%
DOLAR
31,01 -0,01%
EURO
33,57 -0,04%
ALTIN
2.018,22 0%

Vücuttaki iltihabı şıp diye söküp alıyor! Kahvaltıda bunu yapanın vücudu resetlenecek

Araştırmalar, kahvaltıda sağlıklı yağlar yemenin vücudunuzdaki genel iltihap belirtilerini önemli derecede azaltabileceğini gösteriyor.

Yayın Tarihi: 06.12.2023 16:49
Güncelleme Tarihi: 06.12.2023 16:49

Vücuttaki iltihabı şıp diye söküp alıyor! Kahvaltıda bunu yapanın vücudu resetlenecek

Kahvaltıda sağlıklı yiyecekler yemek her zaman iyi bir alışkanlıktır, ancak daha çok iltihabı azaltmayı amaçlayan diyet yapmak isteyenler için kahvaltıda sağlıklı yağlara yer vermenin önemi vurgulanmakta.

Nutrients dergisinde yayınlanan yeni bir araştırma, zeytinyağından elde edilen tekli doymamış yağ asitlerinin (MUFA) olduğu bir kahvaltı yapan kadınların, margarin veya doymuş yağdan elde edilen çoklu doymamış yağ asitlerinin (PUFA) olduğu bir kahvaltı yeme olasılığının daha düşük olduğunu buldu. (SFA) tereyağından yiyen kadınlara kıyasla ise enflamasyon belirteçlerinde azalmaların görüldüğü tespit edildi.

Araştırmayı tamamlamak için araştırmacılar kontrollü bir ortamda 60 kadını bir araya getirdi ve aynı diyet ve yaşam tarzını sürdürürken kahvaltıda tükettikleri yağ miktarını takip etti. Bu, farklı yağlar içeren kahvaltıların vücuttaki iltihaplanma düzeylerini nasıl etkilediğini daha iyi izlememize olanak tanır. Zeytinyağındaki tekli doymamış yağ asidi olan MUFA'nın inflamasyonu azaltmada en büyük etkiye sahip olduğu görülmektedir. Benzer şekilde, bitkisel margarinde bulunan çoklu doymamış yağ asitleri, özellikle kalp sağlığına destek veren bir faktör olan epidermal büyüme faktörünü (EGF) azaltarak vücut üzerinde olumlu bir etkiye sahipti. Tereyağından elde edilen SFA içeren kahvaltının vücuttaki iltihaplanmaya etkisi olmadığı gözlendi.

Bu, tereyağı ve diğer SFA'ların kötü olduğu anlamına gelmez, ancak tereyağı ve diğer SFA'ların, diğer yağlar kadar da sağlıklı bir inflamatuar yanıtı desteklemediğini gösterir.

MUFA ve PUFA açısından zengin olan lezzetli yiyecekler

"Yağ tüketimine dikkat edin"

Bulgular, kahvaltıda yediğiniz yağ türünü değiştirmenin inflamasyonu tedavi etmede etkili bir strateji olabileceğini düşündürmektedir. Araştırmacılar, "Mevcut verilere dayanarak, özellikle proinflamatuar faktörlerin sentezi önemli ölçüde azaldığı için, kahvaltıda en iyi yağların yüksek oranda tekli doymamış yağ içerenler olduğunu söyleyebiliriz" dedi.

Diğer beslenme çalışmalarında olduğu gibi bu çalışma da kahvaltı menülerine yönelik kesin kurallar sunmamaktadır. Bunun yerine, iltihabı azaltmak için olumlu bir adım olarak mümkün olduğunca MUFA ile PUFA yağlarını dahil etmenizi öneririz.

MUFA ve PUFA açısından zengin olan lezzetli yiyecekler için aşağıdaki listeye göz atınız;

MUFA açısından zengin olan yiyecekler:

Zeytinyağı

Avokado

Yumurta

Badem, fındık ve ceviz gibi kuruyemişler

Kabak çekirdeği ve susam gibi tohumlar

PUFA açısından zengin olan yiyecekler:

Ayçiçeği, mısır, soya fasulyesi ve keten tohumu yağları

Ceviz türleri

Keten tohumu

Balık