DOLAR
42,57 -0,05%
EURO
49,54 0,09%
ALTIN
5.760,92 -0,38%
BITCOIN
3.993.285,3 -3,43%

Vanlı Öğrencilerin Tarihi Animasyon Film Projesi TÜBİTAK Finalinde Yarışacak

Van'daki İpekyolu Anadolu Lisesi öğrencileri, 'Eskiçağ Medeniyetlerinde Dijital Masallar Projesi' ile TÜBİTAK finalinde yer alacak.

Yayın Tarihi: 23.05.2025 11:46
Güncelleme Tarihi: 23.05.2025 11:46

Vanlı Öğrencilerin Tarihi Animasyon Film Projesi TÜBİTAK Finalinde Yarışacak

Van'da İpekyolu Anadolu Lisesi öğrencileri, tarih öğrenimini teknolojiyle harmanlayarak etkili bir yöntem geliştirdiler. Öğrenciler, 'Eskiçağ Medeniyetlerinde Dijital Masallar Projesi' kapsamında bölgedeki medeniyetlerin yaşam biçimlerini ve devlet yapılarını animasyon haline getirdi. Bu proje, TÜBİTAK Türkiye finallerinde yarışmak üzere seçildi.

Projenin Gelişimi

Bu yenilikçi proje, 9. sınıf öğrencileri Ali Kutlu, Nehir Kurt ve Onur Güden tarafından, edebiyat öğretmenleri Olcay Çömlekçi Yurdakul'un yönlendirmesiyle hayata geçirildi. Öğrenciler, Van ve çevresindeki tarihi devletler, Urartular, Asurlular, Akadlar, İskitler, Frigler ve Hititler hakkında detaylı araştırmalar yaptı. Proje çerçevesinde, bu devletlerin yaşamları ve organizasyonları hakkında 6 farklı masal yazdılar.

TÜBİTAK Bölge Yarışmasındaki Başarı

Proje, 24-27 Şubat tarihleri arasında Batman'da düzenlenen TÜBİTAK 56. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Bölge Yarışması'nda tarih alanında birincilik elde etti. Başarılı öğrenciler, Ankara'da 25 Mayıs'ta gerçekleştirilecek olan TÜBİTAK finaline katılma hakkını kazanarak, burada da başarı hedefliyorlar.

Projeye Dair Görüşler

Öğrencilerden Ali Kutlu, projenin amacıyla ilgili olarak, “Tarih dersine olan ilgiyi artırmayı sahiplendik” diyerek, hazırladıkları sesli animasyon videoların sosyal medyada da paylaşılacağını belirtti. Okul Müdürü Hurşit Kara ise projeye büyük bir güven duyduklarını ifade ederek, “Öğrencilerimizin güzel bir dereceyle döneceklerine inanıyoruz” dedi.

Danışman Öğretmenin Görüşleri

Danışman öğretmen Olcay Çömlekçi Yurdakul, öğrencilerin projeye olan katkılarının büyük olduğunu vurgulayarak, “Projemiz disiplinler arası bir çalışmadır. Tarih ve edebiyatın bir arada olduğu bu projede, öğrencilerin öğrenme zorluklarını aşmalarını sağlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Öğrencilerin tarihin belleği olan bölge medeniyetlerini görsel olarak yansıtması, hem öğrenme hem de öğretme süreçlerine önemli katkılar sunuyor.

Van'da İpekyolu Anadolu Lisesi öğrencileri, teknolojiyi eğitime entegre ederek tarih öğrenimini...

Van'da İpekyolu Anadolu Lisesi öğrencileri, teknolojiyi eğitime entegre ederek tarih öğrenimini daha etkili ve erişilebilir hale getirmeyi amaçlayan "Eskiçağ Medeniyetlerinde Dijital Masallar Projesi" ile TÜBİTAK Türkiye finallerinde yarışacak.

Van'da İpekyolu Anadolu Lisesi öğrencileri, teknolojiyi eğitime entegre ederek tarih öğrenimini...

Van'da İpekyolu Anadolu Lisesi öğrencileri, teknolojiyi eğitime entegre ederek tarih öğrenimini daha etkili ve erişilebilir hale getirmeyi amaçlayan "Eskiçağ Medeniyetlerinde Dijital Masallar Projesi" ile TÜBİTAK Türkiye finallerinde yarışacak.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı