Uğurlu Köyü'nde üreticilerle tarım gündemi masaya yatırıldı
Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından Akçakoca ilçesine bağlı Uğurlu Köyü'nde düzenlenen akşam toplantısında üreticilerle bir araya gelinerek tarımsal üretime ilişkin güncel konular değerlendirildi. Toplantıda verim, kalite ve sürdürülebilir üretim ekseninde sahadan gelen görüşler paylaşıldı.
Katılımcılar
Toplantıya Düzce İl Tarım ve Orman Müdürü Esra Uzun, Akçakoca İlçe Tarım ve Orman Müdürü Cemil Uzun, Akçakoca Ziraat Odası Başkanı Kadir Mutioğlu ile şube müdürleri, teknik personel ve çok sayıda üretici katıldı. Katılımcılar, sahadaki sorunları uzmanlarla doğrudan paylaşma imkânı buldu.
Gündemdeki öncelikli konular
Buluşmada özellikle fındık üretiminde verim ve kalite kayıplarına yol açan Kahverengi Kokarca ile mücadele çalışmaları ele alındı. Üreticilere zararlıyla mücadelede dikkat edilmesi gereken hususlar anlatılırken, etkin ve zamanında yapılacak uygulamaların önemi vurgulandı. Uygulama zamanlaması ve saha izleme süreçlerinin üretim sonuçlarına doğrudan etkisi üzerinde duruldu.
Toplantıda ayrıca Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı kapsamında sağlanan destekler ve B-Reçete uygulaması hakkında bilgilendirme yapıldı. Üreticilerin soruları uzmanlar tarafından yanıtlanırken, sahadan gelen görüş, öneri ve talepler kayda geçirildi.
Takip ve sürdürülebilirlik
Yetkililer, tarımsal üretimin sürdürülebilirliğinin sağlanması ve üreticilerin karşılaştıkları sorunlara çözüm üretilmesi amacıyla benzer toplantıların devam edeceğini belirtti. Toplantıda ortaya konan öncelikli ihtiyaçların saha takibi ve teknik destek süreçlerine yansıtılacağı ifade edildi.
DÜZCE İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN AKÇAKOCA İLÇESİNE BAĞLI UĞURLU KÖYÜNDE DÜZENLENEN AKŞAM TOPLANTISINDA ÜRETİCİLERLE BİR ARAYA GELİNEREK TARIMSAL ÜRETİME İLİŞKİN GÜNCEL KONULAR DEĞERLENDİRİLDİ.