TÜSEB ve Novo Nordisk Türkiye arasındaki iş birliği protokolü imzalandı
Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) ile Novo Nordisk Türkiye, ülkenin uluslararası klinik araştırma ekosistemindeki rolünü güçlendirmeye yönelik stratejik bir iş birliği protokolü imzaladı. Protokolün amacı, Türkiye'nin küresel klinik araştırma alanındaki bilimsel üretimini ve görünürlüğünü artırmak olarak açıklandı.
İş birliğinin kapsamı ve hedefleri
Taraflar, iş birliğiyle araştırma kapasitesinin geliştirilmesi, araştırmacıların uluslararası ağlara entegrasyonu ve yenilikçi tedavilere erişimin hızlandırılması hedeflerine odaklanacak. Protokolün uygulaması Ankara'da düzenlenen imza töreniyle resmileşti.
Novo Nordisk Türkiye'nin katkısı ve mevcut veriler
Türkiye'de 30 yıldır faaliyet gösteren Novo Nordisk, diyabet, obezite ve nadir hastalıklar alanlarındaki küresel birikimini yerel araştırma ekosistemi ile bağdaştırıyor. Şirketin son beş yılda Türkiye'de yürüttüğü çalışmalar kapsamında yaklaşık 700 hekim ve 2 bin 100'ün üzerinde hasta yer aldı; bu dönemde 34 klinik araştırma gerçekleştirildi. 2024 yılında ise klinik araştırma yatırımlarının bir önceki yıla göre iki katına çıktığı bildirildi.
İstanbul'daki Bölgesel Klinik Araştırma Merkezi, sadece Türkiye'deki çalışmaları değil; Cezayir, Fas, Lübnan, Mısır, Umman ve Suudi Arabistan gibi ülkelerde yürütülen çalışmaları koordine ederek bölgesel bilimsel kapasitenin gelişimine katkı sağlıyor.
Yetkililerin açıklamaları
Prof. Dr. Ümit Kervan (TÜSEB Başkanı) törende şunları söyledi: "TÜSEB olarak, ülkemizin sağlık teknolojileri ve bilimsel AR-GE alanındaki potansiyelini en üst seviyeye çıkarmayı misyon olarak görüyoruz. Üreten Sağlık vizyonumuz doğrultusunda, Türkiye’yi hem yenilikçi tedaviler hem de küresel ölçekte bilimsel bilgi üreten bir merkez haline getirmeyi hedefliyoruz. Novo Nordisk ile imzaladığımız bu iş birliği protokolü, klinik araştırma ekosistemimizi uluslararası standartlarda güçlendirmek adına kıymetli bir adımdır. Bu ortaklıkla araştırmacılarımızın küresel ağlara entegrasyonunu hızlandırmayı ve ülkemizin bu alandaki rekabetçi gücünü artırmayı amaçlıyoruz."
Bike Başaklar (Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü) ise, "Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı ile imzaladığımız bu iş birliği, ülkemizin klinik araştırma ekosistemine duyduğumuz güvenin somut bir yansıması. Şirket olarak dünyada 100, Türkiye’de ise 30 yıldır ve bilimsel bilginin paylaşılması, araştırma kapasitesinin güçlendirilmesi bizim için stratejik bir öncelik. Bu protokolle hem hekimlerimizin bilgi birikimine katkı sağlamayı hem de hastaların yenilikçi tedavilere erişimini hızlandırmayı hedefliyoruz. İstanbul’daki Bölgesel Klinik Araştırma Merkezi’miz aracılığıyla toplam yedi ülkedeki çalışmaları koordine ederek Türkiye’nin bilimsel kapasitesini ve bölgesel liderliğini daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz." dedi.
Dr. Ömer Buğra Bahadır (Novo Nordisk Türkiye Kıdemli Medikal Direktörü) da şunları vurguladı: "Bu iş birliği, klinik araştırma süreçlerinin daha etkin ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması açısından önemli bir adım. TÜSEB ile birlikte yürüteceğimiz çalışmalar ve eğitimler araştırmacılarımızın uluslararası standartlarda bilgi ve deneyim paylaşımına katkı sağlayacak. Hedefimiz, Türkiye’deki klinik araştırma altyapısını güçlendirirken hastalarımıza daha hızlı ve güvenilir şekilde bilimsel gelişmeleri ulaştırmak."
Beklenen etkiler
Protokolün, Türkiye'nin klinik araştırma altyapısını güçlendirerek araştırmacı eğitimleri, uluslararası iş birlikleri ve hasta erişimi gibi alanlarda somut iyileşmeler sağlaması bekleniyor. İstanbul merkezli koordinasyonun bölgesel çalışmaları entegre ederek Türkiye'nin hem bilimsel üretim hem de liderlik kapasitesini artırması hedefleniyor.
TÖRENE TÜSEB BAŞKANI PROF. DR. ÜMİT KERVAN (SAĞDAN İKİNCİ) İLE NOVO NORDİSK TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ BİKE BAŞAKLAR (SOLDAN İKİNCİ) VE KIDEMLİ MEDİKAL DİREKTÖRÜ DR. ÖMER BUĞRA BAHADIR (EN SOLDA) KATILDI.