Bilişim Vadisi'nden Önemli Açıklamalar
Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, Türkiye'nin oyun sektörünün genişlediğini ve kaliteli projelerin geliştirildiğini belirtti. Tüzgen, bu projelerin 3-5 yıl süren kuluçka dönemine ihtiyaç duyduğunu vurguladı ve bu dönemin sona ermekte olduğunu dile getirdi. 'Yakında dünyada en iyi oyunların Türkiye'den çıktığını göreceğiz' ifadesini kullandı.
Oyun Stüdyolarındaki Dönüşüm
Tüzgen, özellikle 'hyper casual' oyunların artık eski popülerliğini yitirdiğinin altını çizerken, Türkiye’de bu tür oyunları geliştiren stüdyoların hızla PC ve konsol oyunları üzerine yoğunlaştığını söyledi. İstanbul'un Avrupa'daki en fazla oyun stüdyosuna sahip şehirlerden biri olduğunu belirten Tüzgen, Türkiye'nin oyun girişimciliğinde önemli bir birikime sahip olduğunu vurguladı.
Örnek Projeler ve Gelecek Beklentileri
Tüzgen, CES teknoloji fuarında, ABD'li çip şirketi Nvidia’nın CEO'su Jensen Huang tarafından tanıtılan bir Türk oyununu örnek gösterdi. Bu oyunun dünyanın en yüksek görüntü kalitesine sahip oyunlardan biri olduğunu ve bu yıl sonunda piyasaya sürülmesinin umulduğunu belirtti. Ayrıca, Türkiye'nin oyun sektöründeki 'unicorn' başarılarının artacağına dikkat çekti.
Siber Güvenlik ve Eğitim Alanındaki Gelişmeler
Artan global gerilimlerin, siber güvenlik ve savunma teknolojilerine olan ihtiyacı artırdığını ifade eden Tüzgen, Bilişim Vadisi bünyesinde uzmanlık kazandıracak programların uygulandığını anlattı. Eduvence isimli eğitim platformunun, girişimcilere ve öğrencilere yönelik eğitim ihtiyaçlarını karşılama amacıyla geliştirildiğini belirtti.
Yeni Girişimcilik Merkezleri ve Eğitim Modelleri
Tüzgen, ayrıca yeni bir girişimcilik merkezi olarak Vadi İstanbul'da 4 bin metrekare büyüklüğünde bir kuluçka merkezi açacaklarını da sözlerine ekledi. 'Eduvence' platformunun yurt dışında da kullanılmak istenmesinin Türkiye'nin eğitim teknolojileri alanında bir ihracı niteliğinde olduğunu belirtti.